Remasteren dolgozott egy modder, most azt viszi vissza a saját portjába!

Eléggé furcsa, de végül ez egy körnek nevezhető, hiszen van egy modder, aki egy open-source, nyílt forrású portot csinált egy játékból, amiből készült egy remaster, és ennek egyik konzultánsa volt, de most a remasterből viszi vissza a portba a plusz tartalmakat!

 

A GamingOnLinux számolt be arról, amit luciusDXL csinál. Ő hozta létre a Force Engine-t, amire átültette a Star Wars: Dark Forcest, és a tapasztalata miatt a Nightdive-nak segített, hogy a saját engine-jükön, a KEX-en a remaster megszülessen. Viszont luciusDXL fogta az itt szerzett tapasztalatát, és elkezdte a Force Engine-be visszahozni az újításokat. Így a remaster HD assetjei (textúrák, sprite-ok, kezelőfelület… a jelenetek és a küldetéses tájékoztatók később jönnek) eljutottak a régi verzióba. Három kategória van (textúrák, sprite-ok, kezelőfelület), amiket a játék közben bármikor válthatunk a régi és az új között, ha a true color, nagyobb színfelbontást biztosító grafikus módot választjuk. A remaster ráadásul hiteles játékadat-forrásnak számít a Force Engine verzióhoz.

Ez önmagában nem sokat jelent, úgyhogy a lényegre térnénk: a játék remasterjéből átemelt bővítések tehát visszajutottak a Force Engine verzióba, és mivel luciusDXL készülőfélben levő pályaszerkesztője is még javíthat az élményen, eléggé jó eredményt kaphatunk. A Force Engine lényegében az, ami a GZDoom a DOOM-nak: ez egy új, nyílt forráskódú engine nagyobb rugalmassággal, és a játék alapvető minőségén túl a nagyobb felbontást hozta magával ez a verzió, mielőtt a Nightdive-féle remaster megszületett volna. Annak is vannak azért pozitívumai.

A remasterben a zene és az assetek újrakeverése áll a játékosok rendelkezésére az elveszett demó pályán, illetve a LucasArts archívumanyagain túl. De azért mégis izgalmas látni, ahogy egymás mellett meg tud élni egy hivatalosnak mondható remaster, továbbá egy rajongói projekt, hiszen luciusDXL elképzelése többnyire ennek nevezhető.

Remélhetőleg ilyesmiről a későbbiekben gyakrabban számolhatunk be, mert ez az együtt létezés a játékosoknak lenne a legjobb.

Forrás: PCGamer, GamingOnLinux, GitHub

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)