Marvel Rivals: újabb példa arra, hogy az Unreal Engine megterheli a konzolokat! [VIDEO]

A NetEase Overwatch-riválisa is bizonyítja, hogy az Epic Games technológiája lassan kezdi kinőni azt, amit a PlayStation 5 és az Xbox Series kínál.

 

A Digital Foundry technológiai elemzést készített a Marvel Rivals bétájáról és annak technikai funkcióiról, összevetve a konzolos és PC-s teljesítményt. A PlayStation 5 és az Xbox Series X a Lumen globális megvilágítási technológiát veti be az Unreal Engine 5-ből, de a PC-seknek a régebbi megoldás, a képernyőterületi tükröződések maradnak. Ezzel valószínűleg az alacsonyabb rendszerkövetelmény elérése volt a cél, hogy ne kelljen túl alacsony felbontásra levinni a játékot…

A PlayStation 5 és az Xbox Series X is dinamikus 1440p-n futtatja a Marvel Rivals-t, de a minimum felbontás akár 810p-re is lemehet. Az Xbox Series S-en értelemszerűen ennél még rosszabb a helyzet. Itt sem használják a Lument, a képernyőterületi tükröződésekben, a karakterárnyékokban és a textúrák felbontásában visszavágták a szintet, és a felbontás dinamikus 972p, ami néhol 540p-re (!) is lemehet, hogy a frame rate stabilan 60 FPS-en maradjon. Ez 95%-ban teljesül is, de a Digital Foundry szerint a maradék 5% az, amit igazán megérzünk. Az akadozás és szaggatás a pályákon való mozgás során feltűnő lesz, és ez az Unreal Engine 5 egyik gyenge pontja lehet. (A CD Projekt RED viszont ezt megoldhatja, erről írtunk is.)

Az Unreal Engine 5-re mintha nem lenne felkészülve a jelenleg rendelkezésünkre álló technológia. Egy GeForce RTX 4080 videókártya, ami manapság az egyik legjobb a piacon, 30 FPS felett nehezen tud stabil teljesítményt nyújtani (és ezen nem biztos, hogy egy erős processzor segíthet), és ezek nem is nagyon veszik igénybe a Lumen mellett a másik UE5-ös technológiát, a Nanite-ot. Emiatt nem csoda, ha az Epic Games folyamatosan igyekszik optimalizálni és fejleszteni.

Emiatt nem csoda, hogy a pletykák szerint hamarosan bejelenti a Sony a PlayStation 5 Pro-t…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)