Jonathan Blow: „a Braid remaster k***a sz*rul fogyott!” [VIDEO]

Nem viccelünk, Blow valóban ennyire nyersen fejezte ki véleményét arról, ahogy a Braid: Anniversary Edition teljesített a kasszáknál.

 

A Blow Fan nevű YouTube-csatorna összefoglalta egy videóban Jonathan Blow kommentjeit, amiket a Twitchen mondott a közvetítései során a májusi megjelenés óta a Braid remasteréről. Az időrendben egymás mellé helyezett felvételek során látni lehet, hogy eleinte Blow még nagyon optimista volt, aztán később ennek teljesen ellenkezője érzékelhető.

Május 20-án, alig egy héttel a megjelenés után még reményteljes volt: a rajtkor nagy érdeklődés után hatalmas visszaeséssel fokozatosan csökkenő értékesítések, ahonnan már nem nagyon esik vissza, de a kis visszaesés ellenére is ez egy megbízható jövedelem tud lenni a stúdiónak. Blow elmondta, hogy nem adtak el 1 millió példányt sem az első napon, és nem is várták el, hogy a remaster egy új játék szintjét érje el, és csak arra várt, hogy lássa, „hol landolnak” a későbbiekben.

Június 17-én már kimondta, hogy borzalmas eladásokat ért el. Jobb eredményeket ért el mint mondjuk az Atari 50 vagy Jeff Minter játéka a Steamen, de „k***a sz*rul” teljesít a Braid remaster, ha azzal a pénzösszeggel kell összevetni, ami a cég túléléséhez szükséges lett volna. Július 21-én még rosszabbul értékelte a Braid: Anniversary Edition eredményeit, mire az egyik néző megvette. Blow erre azt mondta, hogy „az eladások borzalmasak, mínusz egy”, tehát eggyel jobb volt. 22-én is borzasztóként értékelte mindezt, majd kapott egy kérdést, hogy esetleg valamilyen marketinggel javíthatott volna-e az eredményeken…

Szerinte ha valamilyen rendezvényre kivitte volna a játékot, azoknak nem lett volna promóciós értéke, de szerinte ezeknek a programoknak jó értéke van abban a tekintetben, hogy a fejlesztőcsapat és a közönség találkozhat így. Ezzel valósabbnak hat a fejlesztőknek, mert látják az embereket, akik játszottak a játékukkal. Végül július 27-ei gondolatait láthatjuk a videóban. Az eladások gyengék, és az egész játékipar küszködik Blow szerint. Hányan dolgoznak teljes időben a Jai nevű programozási nyelv fordítóján? Senki, mert nincs pénzük fizetést adni, annyira rosszak az eladások.

Legalább őszinte, nem?

Forrás: PCGamer

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)