Suda Goichi (avagy Suda51) mikrofonvégre lett kapva, és az interjúból sok háttérinformációt megtudhattunk a Shadows of the Damned új verziójáról.
A Shadows of the Damned remastereléséről már 7-8 éve tárgyaltak az Electronic Artsszal. Akkor még náluk voltak az IP jogai, és a kiadó ragaszkodott az Originen történő megjelenéshez (ma már EA App néven fut). Miután a kínai NetEase felvásárolta őket, ismét tárgyaltak a kiadóval, és most már az Origin nem volt kitétel, így nekiülhettek a projektnek. A Lollipop Chainsaw RePOP-ról semmit sem tudtak, így őt is meglepte ennek híre. A Shadows of the Damnedet Mikami Shinjivel (Resident Evil!) és az Electronic Artsszal közösen, sok szenvedéllyel és munkával hozták létre, tele konfliktusokkal, viszont ebből jött az a kémiai reakció a karakterek létrehozásában (pl. Paula), hogy valóban Grasshopper Manufacture-ös stílusú legyen.
A Shadows of the Damned környezetét eredetileg egy dél-bohémiai cseh kisváros, Cesky Krumlov ihlette. Néhány háttérekért felelős művész és a művészeti stáb több tagja is kiment oda, hogy sok referenciafotót készítsen, de a helyszíneket Prága és Csehország maga is inspirálta. Suda a kreatív dolgokat (forgatókönyv, történet, hangulat) hozta létre, Mikami pedig sok ötletet és tanácsot adott, és több részletben is finomhangolást végzet. Rendezőként tevékenykedett, ami könnyű volt, de 100%-ban támogatta Sudát. A remaster esetében is támogatta a projektet, de tartalmilag ez megegyezik az alapjátékkal.
A remasterben a New Game+ mód és Garcia négy új kosztüme az újítás (Placa Garcia = félmeztelen, tetkós Garcia; Demonio Gacia = démoni kinézet, dupla támadási erő; Ocho Corazones = a No More Heroes: Travis Strikes Again Eight Heartsán alapul; Kamikaze Garcia = Kurayami Dance manga Kamikaze Wataru karakterén alapul), grafikailag tuningot látunk, és a haptikus visszajelzés sem maradt ki (DualSense kontroller), PC-n pedig az egér és a billentyűzet is támogatott volt. Az eredetihez képest semmilyen tartalmat sem vágtak ki vagy cenzúráztak. A hang változatlan, a grafika pedig a Switch verziót leszámítva támogatja a 4K felbontást, a frame rate pedig 60 FPS is lehet.
Yamaoka Akira (a Team Silentből ismerhetjük) nem készített új dalokat a remasterhez, ami ha eléggé jól fogy, akkor legalábbis megfontolnák, hogy folytatást csináljanak. Egyfajta folytatás már volt a No More Heroes: Travis Strikes Againben (Eight Hearts). Ha ez megvalósulna, Eight Hearts segítene Garciának, ami folytatná a Travis Strikes Again történetszálat, vagy előzménysztori lehetne, ahol megtudnánk, hogy Garcia miképp lett démonvadász. A NetEase többi belsős, first-party stúdiójához nem kötődnek. Valamilyen együttműködés lehet, és mindegyik stúdió a saját dolgát végzi. A Grasshopper egy új IP-n dolgozik (Suda erről még nem beszélhet), a NetEase pedig teszteli a Shadows of the Damned remasterrel, hogy miképp tevékenykedik ezután a stúdió.
Garcia és Paula ha randizna, Suda szerint Tokióban lenne mindez, mert az ország most viszonylag olcsó. Valószínűleg egy gőzfürdőbe mennének, mert abból sok van Japánban. A No Meroes Heroes lehetséges PlayStation és Xbox portjai esetében a Marvelousszal kellene tárgyalni, és ha Suda51 szabad kezet kaphatna, egy régebbi Grasshopper-címet, a Flower, Sun, and Raint újítaná fel, esetleg a Michigant. A Road Rashből szvesen átna egy remastert, mert anno a 3DO-n játszott vele, és a Burnout esetében is szomorú, hogy a Burnout Paradise-szal véget ért az egész, és reméli, hogy esetleg új életet kap az az IP.
A Shadows of the Damned: Hella Remastered október 31-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re, PC-re (Steam), PlayStation 4-re, Xbox One-ra, illetve Nintendo Switch-re.
Forrás: Gematsu