Musk és a Twitter a hirdetők világszövetsége (World Federation of Advertisers = WFA), illetve például a Mars és az Unilver ellen nyújtott be egy keresetet.
Musk próbálja összekaparni magát, miután a Twitter egyre inkább egy megkérdőjelezhető vétel lett a milliárdos számára. Szerinte egy összeesküvés zajlik a platform ellen, miután a WFA lerázta őt a site átvétele után. Mindez azt követően történt, hogy a múlt hónapban az amerikai képviselőházban meghallgatást tartottak a Felelős Média Globális Szövetsége (Global Alliance of Responsible Media = GARM) állítólagos összejátszásáról. Ez a WFA által létrehozott kezdeményezés, amelynek olyan vállalatok a tagjai mint az Electronic Arts, a Twitch és a Tiktok.
Linda Yaccarino, a Twitter vezérigazgatója egy videóban közölte felettébb sok kézmozgással és lassú beszéddel (mintha gyerekeknek magyarázná mondanivalóját), hogy sokkolta a képviselőház igazságügyi bizottsága által feltárt bizonyítékok, miszerint egy cégcsoport szisztematikus, illegális bojkottot hirdetett a platform ellen, és szerinte ez elfogadhatatlan. Ezért perelték be a WFA-t, a GARM-ot, a Marsot, az Unilevert, az Orstedet és a CVS-t. A videó többi részében Yaccarino arról beszélt, hogy a város központi tere, ahol szabadon és nyíltan ki lehet fejezni magunkat, most hosszú távú kockázat alatt áll…
Miután Musk átvette a Twittert, megszüntette a moderációs csapatot, és így az összeesküvés-elméletekben hívőknek szabad kezet adott. Tavaly a Media Matters jelentésében azt olvashattuk, hogy az Apple hirdetései neonáci tartalmak mellett bukkantak fel, ami miatt sok cég ideiglenesen leállította hirdetéseket (Sony, Warner, Ubisoft), mire a Twitter beperelte a Media Matterset, és ebből jövő áprilisban lesz bírósági tárgyalás.
A júliusi meghallgatás után az Unilever elnöke, Herrish Patel azt mondta, hogy egyik platformnak sincs joga az ő hirdetési pénzükre, amivel arra utalt, hogy a hirdetőknek joguk van megvédeni a brandjüket azzal, hogy csak a számukra ártalmatlan platformokon hirdetnek. A GARM-kezdeményezés olyan megoldások létrehozásának fórumaként írja le szerepét, amelyek javítják az online biztonságot mind a fogyasztók, mind a hirdetők számára, és olyan ökoszisztémát akar létrehozni, amely a káros tartalmak eltávolításához vezet a hirdetők által támogatott közösségi médiából. A Twitter szerint ők megfelelnek az előírásoknak.
Musk rövidebben nyilatkozott: szerinte két évig próbálkoztatk a békével, és most itt a háború ideje…
Forrás: PCGamer, Media Matters, GARM
A Message to X Users pic.twitter.com/6bZOYPhWVa
— Linda Yaccarino (@lindayaX) August 6, 2024