Bár elsőre olyasmi a téma, amit már rengeteg alkalommal látattunk (űrtengerészek a démonok ellen), ezúttal sem szabad elsőre véleményt alkotni.
Űrtengerészek, démonok, egy roguelike játék: így lehetne a Jupiter Hellt meghatározni, és ennek eredeti formája fel fog bukkanni a Steamen, ugyanis a pixeles verzió, a Jupiter Hell Classic az év vége felé eljut a Valve digitáis felületére. Ezzel befejeződik a huszonsok éve tartó fejlesztés, amit anno a DOOM ihletett, és most már kereskedelmi forgalomba hozhatják az új grafikával és mechanikákkal, illetve a környezetet is felfrissítették, hogy sokkal jobban passzolhasson a modernebb Jupiter Hellhez.
A frissítés támogatni fogja a Steam Workshopot, hogy moddolható legyen a felülnézetes, rácsos játékmenet. Amikor megjelenik a Jupiter Hell Classic, nem tűnik el az eredeti verzió. A klasszikus DRL elérhető marad a ChaosForge weboldalán, és továbbra is frissítéseket fog kapni a Jupiter Hell Classic mellett. A Jupiter Hell Classic lesz a hivatalos módja a DRL-lel való játéknak és annak birtoklásának, írta a ChaosForge, a játék(ok) fejlelsztői. De mi is ez a DRL?
A Jupiter Hell fejlesztése anno egy rajongói projektként kezdte, aminek DoomRL volt a neve. Az RL a roguelike rövidítése volt, és igen, így változott a DOOM egy klasszikus roguelike-ká, és azért változtatták a nevet DRL-re, hogy a ZeniMax, az id Software tulajdonosai ne indítsanak pert a fejlesztők ellen. Ezért is döntöttek úgy, hogy egy teljes 3D-s Jupiter Hell remake is készüljön, és a Jupiter Hell Classic demake-eli a remake-et a klasszikus verzióba (furán hangzik, de ez a története!). A ChaosForge ötletesebben fogalmazta meg a történetet: „A Jupiter Hell Classic egy híres, 1995-ös belső nézetes lövöldözős játékának roguelike koncepciójának remake-jének a demake-je.”
A Jupiter Hell Classic jelenleg még nem rendelkezik pontos megjelenési dátummal. A ChaosForge csak annyit tüntetett fel a Valve felületén, hogy a negyedik negyedév során, tehát valamikor október és december között fog elrajtolni.