A szófordulat nem véletlen, hiszen mégis démonokat kell irtani az id Software örökzöld belső nézetes lövöldözős játékaiban, de azért máris van valami, ami felvethet pár kérdést…
A múlt héten már beszámoltunk arról, hogy megjelent a DOOM + DOOM II, amivel például cross-platform többjátékos opciót, egy új, hivatalos epizódot, illetve az utóbbi két évtizedben megjelent modok támogatását is magával hozta. Ezeket a modokat a játékon belüli modböngésző segítségével lehet kikeresni és játszani, hogy ennyivel kényelmesebb élményt kapjanak a felhasználók. Bár ez felszínesen vizsgálva jó lehet, nézzük már meg ezt közelebbről, ugyanis a modböngészőnek árnyoldala is van.
A Rock Paper Shotgun számolt be arról, hogy bármilyen modot fel lehet tölteni, és akár azt is írhatjuk, hogy mi készítettük azokat. Azt leszámítva, hogy van egy modjelentő gomb, a DOOM + DOOM II modböngészőben semmilyen hitelesítő és moderáló opció nincsen. Egészen egyszerűen foghatunk bármilyen .wad fájlt a Doomworldről, majd feltölthetjük azt a két játék KEX engine-en futó remasterébe azzal a kijeentéssel, hogy mi csináltuk azt… és hacsak a mod alkotója nem fedezi fel a lopást, akkor ez így is marad.
Jean-Paul LeBreton, aki a BioShockon és a Psychonauts 2-n dolgozott, és nem mellesleg egy DOOM modderként is helyt tud állni, a Cohoston írt arról, hogy a modböngésző implementálása a bizalom masszív megsértése és vacak dolog az id Software és a ZeniMax részéről egy olyan közösséggel szemben, amely létrehozta a jelenséget, amit most pénzzé tesznek. 2015-ben a Valve rövid idő után leállította a Steam Workshopon a fizetős modokkal kapcsolatos kísérletét, ugyanis sokan eltulajdonították mások munkáját. Aztán egy évvel később a Fallout 4 konzolos verziójában bukkantak fel a modkönyvtárban a modok az alkotók engedélye nélkül.
Ezúton is gratulálunk annak, aki ilyen hanyag módon hozta létre a modböngészőt a DOOM + DOOM II-ben…
Forrás: PCGamer, Rock Paper Shotgun, Cohost