A Team Folonnak is valamiből meg kell élnie, és mivel nem kérhet a csapat pénzt a Fallout: Londonért, ami egy hatalmas mod lett a Fallout 4-hez, érthető, ha megteszik a következő, szükséges lépést.
A Fallout: Londont a Team Folon saját bevallása szerint „csak ragasztószalag tartja össze”. A mod sikeres lett (írtuk is, hogy egy nap alatt hányan adták a fiókukhoz a GOG-on…), de ennyivel nem állhat le az élet. Meg kell tervezni a kvöetkező lépést, és erről Dean Carter, a projekt vezetője beszélgetett el a BBC-vel. (Ismét kiemelnénk: a brit közmédiával; ilyesmit magyar példával mikor láthattunk utoljára?!)
„Bármennyire is szeretem, hogy ez egy ingyenes projekt, az ingyenesség nem fizeti a számláinkat. Ami nagyszerű volt számunkra, hogy sokan, akik élvezték, adományoztak nekünk. Amit ezzel tettünk, az az, hogy ezt a Team Folonba irányítottuk. Ebbe fogunk átmenni, és aztán remélhetőleg elindítjuk a saját indie játékfejlesztő cégünket.
Nem vártunk semmit sem a Bethesdától [Bethesda Game Studios]. Mi csak rajongói vagyunk a projektnek, és ez csak az ő IP-jük, de nem, nem volt semmilyen kommunikáció. Ami azért furcsa, mert az iparág más szereplőitől is kaptunk visszajelzéseket, de maga a Bethesda egyáltalán nem beszélt velünk…”, mondta az interjúban Carter.
A moddolás és a játékfejlesztés két teljesen eltérő történet. Ehhez magasabb fokozatba kellene kapcsolniuk, és ahhoz már hivatalos fejlesztőcsapattá kellene fejlődniük. Az pedig további költségekkel jár, és az első saját játékuknak rengeteg idő kell, mire megvalósul. Mindenesetre Carter szerint így létrehozhatják saját ötleteiket és játékukat, és a közösséggel igazán együtt tudnának működni anélkül, hogy valakivel felettük beszélnie kellene.
Bár tény, hogy a Bethesdának semmilyen kötelezettsége nem volt felkeresni a Team Folont, talán a mod megjelenése után (amit a Fallout 4 next-gen, hirtelen kiadott frissítése után kellett hónapokra elhalasztani…) egy gratulálunk üzenetet megérdemelt volna. De még ennyire sem futotta tőlük.
Forrás: PCGamer