Már emiatt sem nevezhetjük ezt annak a tipikus középkori stratégiai RPG-nek, amin a Virtual Alchemy dolgozik, hiszen ez nem az a szokásos háttérsztori.
A Band of Crusaders egy sötét középkori stratégiai RPG, amelyben egy lovagrend nagymesterévé válva egy démoni invázió ellen vezetjük Európát. Alakítsuk ki a sandbox-kalandunkat: fedezzünk fel egy hatalmas szimulált világot, toborozzunk keresztes lovagokat, növeljük a tábort, és nézzünk szembe démonokkal és emberi ellenségekkel a valós idejű harcban. Az eretnekség és a félelem lassan felemészti az egész birodalmat. Egy sötét középkori fantasybe csöppenünk, ahol a mi vezetésünk határozza meg Európa sorsát.
Tapasztaljuk meg a dinamikus, taktikus harcrendszert, amelyet a lassított mozgású mechanika tesz teljessé. A győzelem a karakterek szinergiáján, a képességek okos használatán és az egységek elhelyezésén múlik. A harc következményei jelentősek, mivel minden találat egy kereszteslovag végleges halálához vezethet. Az összecsapások mély, stat-alapú, csapatalapú harcokba rántanak bele; a különböző pályák különböző taktikai lehetőségeket kínálnak. Irányítsunk és fejlesszünk egy akár 20 kereszteslovagból álló csoportot, miközben a szűkös erőforrásokkal navigálunk egy feldúlt tájon. Fejleszszük a tábort a toborzás, gyógyítás, javítás, kiképzés és még sok más támogatás érdekében. Minden egyes kereszteslovag újdonságot hoz saját hátterével, erősségeivel és gyengeségeivel, valamint a testvéreivel való szinergiaképességével. A fejleszthető épületek bonyolult kölcsönhatásokat kínálnak, amelyek a kísérletezést és a stratégiai kampány előrehaladását hivatottak elősegíteni.
Fejlesszük a keresztes lovagokat a tulajdonságok és képességek révén; a képességfák sokoldalú, többszereplős építkezéseket ösztönöznek. Válasszunk felszerelést a harci stratégia támogatására, és fejlesszük azt a kampány során. A rögzített karakterosztályok nélkül a képességek univerzálisak, és közvetlenül kapcsolódnak a kereszteslovagok fegyvereihez. A játékosok aktív, passzív és félig aktív képességek keverékét használhatják, hogy kialakítsák saját játékstílusukat. A világ az idő múlásával változik, amit a játékosok és az NPC-k interakcióinak széles skálája vezérel. Haladásunkat befolyásolja a démoni erők szimulált inváziója, ami reakciókat vált ki az emberi frakciókból. Ez a könyörtelen támadás epikus főnöki csatákban csúcsosodik ki, ahol a játékosnak hatalmában áll győzni. Ezen az úton a játékmenetet a világ körülményei befolyásolják mint például a démoni erők telítettsége, az évszakok változása és a nappali-éjszakai ciklus. Nemcsak emberi ellenségekkel, hanem a bibliai leírások és az európai folklór által inspirált démoni lényekkel is szembe kell nézni. Az ellenséges családok mindegyikének megvannak az erősségei és gyengeségei, ami arra ösztönzi a játékost, hogy stratégiát alkosson és kiigazítsa harci taktikáját.
„A Band of Crusaders egy olyan harcosokból álló társaságról szól, amelyet parasztokból nevelsz hősökké a káosz erői ellen. A templomos lovagok eltűntek, a fődemonok pedig az ajtóban állnak, és fenyegetik a már amúgy is törékeny békét, amelyet az európai kisemberek nagyra becsültek,” mondta Dominik Sypnicki, a Virtual Alchemy vezérigazgatója a sajtóközleményben. „A Band of Crusaders művészi megközelítése a középkori eszközök, páncélok és fegyverek történelmileg hiteles ábrázolását ötvözi a bibliai leírások és az európai folklór által inspirált démoni lényekkel. Meg akartuk nézni, hogyan nézne ki a The Witcher világa, ha eltávolítanánk az összes Vajákot,” tette hozzá Kamil Mickiewicz művészeti igazgató.
A Band Of Crusaders PC-re készül, megjelenési dátuma még nincs.
Forrás: Gematsu