A játék vezető producere szerint az, hogy nem csak három évük volt az új Assassin’s Creed megvalósítására (ekkora időtartam állt az előző epizód, a Valhalla létrehozására), nagy segítség volt nekik.
Az Assassin’s Creed Shadows vezető producere, Karl Onnée a Gamesindustry-nak adott interjúban beszélt arról, hogy nekik pontosan elegendő idő volt a rendelkezésükre álló négy év: „Nagyszerű egy olyan játékon dolgozni, amely a Valhalla pedigréje után következik, de nyilvánvalóan nagyok az elvárások. Mindig jobbak akarunk lenni, és ezt próbáljuk elérni a Shadows-szal is. A határait feszegetjük annak, amit meg tudunk csinálni. Mindig egyensúlyt kell találni az idő és a költségek között, de minél több időnk van, annál többet tudunk iterálni. Igen, több embert lehet egy projektre küldeni, és rövidebb idő alatt megcsinálni, de ez nem ad több időt a kísérletezésére, mert időbe telik, amíg a játékosoktól, a csapattól visszajelzést kapsz… és aztán meglátod, mi működik és mi nem, és hogyan lehet javítani rajta. Szerintem négy év a megfelelő egyensúly ahhoz, hogy a koncepciótól a fejlesztésig eljussunk, és megkapjuk a szükséges visszajelzéseket az alkalmazkodáshoz.
A gyártás során játékteszteket végzünk különböző helyekről érkező emberekkel, különböző fázisokban. Megnézzük, mi működik és mi nem, és a Mirage-zsal végzett játékteszteket is megnézzük, hogy mi tetszik az embereknek. Tudtuk, hogy az Assassin’s Creed Shadows-szal a lopakodás irányába megyünk, ezért megnéztük, mit csinálnak, és tanultunk belőle. Azt mondtuk, használjuk fel, amit ők csináltak, és építsünk rá ahelyett, hogy a saját utunkat járnánk. Mindannyian a márka részei vagyunk, ezért fontos, hogy mindannyian megvitassuk egymással. Nem szeretnénk újra ugyanazon munkálkodni.
Játékokat készíteni nehéz. Rengeteg időt és szenvedélyt igényel, és az ember szeretné, hogy ugyanazokat a dolgokat ne csinálja meg csak másképp. A munkára akarsz építeni, és továbbfejleszteni azt. Sok megbeszélést folytatunk más csapatokkal, hogy ha hasonló dolgokat csinálunk, akkor együtt tudjunk működni, és ha ők valamit utána akarnak csinálni, akkor azt figyelembe tudjuk venni. Ezt tesszük az új Anvil fejlesztési menetrendünkkel is, amely a technikai csapatok együttműködését jelenti. Amikor új funkciókat építünk, biztosítjuk, hogy ezek a funkciók minden projekt számára elérhetőek legyenek. Folyamatosan építkezünk és fejlesztünk,” mondta Onnée.
Az Assassin’s Creed Shadows november 15-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re.
Forrás: WCCFTech, Gamesindustry