A Final Fantasy XVI rendezője szerint nem zárható ki, hogy a későbbiekben a franchise egyszerre fog megjelenni konzolokon és PC-n, ami ismét a Square Enix multiplatform stratégiájára vonatkozó kijelentés.
Takai Hiroshi, a Final Fantasy XVI rendezője a Gamesradarnak adott interjújában beszélt arról, hogy miért jelent meg ez a játék sokkal később PC-n mint PlayStation 5-ön. Van-e lehetőség arra, hogy a két platform egyszerre kapjon meg egy új epizódot? Szerinte ez lehetséges, vagy még inkább valószínű, de általában a projekten dolgozó csapat szokott dönteni erről, úgyhogy ez csak az ő a saját véleménye. Ha igaz, amit Takai mondott, igazán meglepő, hogy maguk a fejlesztők dönthetnek a konzolexkluzivitásról, és nem a vezetőség az, ami végül felülírja a döntéseket.
Valószínűleg nekik azért van valamennyi befolyásukra. Takai nézete pedig hiába saját, valóban egybe tud esni a Square Enix nézeteivel, ugyanis a japán kiadó a pénzügyi jelentése során azt mondta, hogy mennyiség helyett minőségre szeretne koncentrálni a cég, és ennek része az, hogy agresszív módon követni fognak egy multiplatform stratégiát. Tehát nem nagyon szeretnék többé megtenni, hogy 1-1,5 évet kell várni a PlayStation 5-re megjelent játékuk PC verziójára.
Ott van a Final Fantasy XVI, ami hamarosan meg fog jelenni PC-re is (beszámoltunk már a rendszerigényekről is), de emellett ne felejtsük el a Final Fantasy VII Rebirth-öt sem. Ez is jelenleg csak PlayStation 5-re érhető el, és nem lenne meglepő, ha a Sony végül mégis egy tonna pénzt dob a Square Enixnek, hogy a Final Fantasy VII Remake harmadik része is időzített exkluzív legyen a PlayStation platformján. A baj csak az, hogy a Square Enix hadilábon áll a PC portokkal. A Final Fantasy VII Remake Intergrade konverziója jó volt, de nem tökéletes.
Ha a Final Fantasy XVI PC portja korrekt lesz, akkor ez döntő lehet a Square Enix számára amellett, hogy a PlayStation és az Xbox mellett itt is rögtön elérhető legyen a következő játékuk.
Forrás: WCCFTech, Gamesradar