Phil Spencer a Gamescomon több részletet is elárult arról, hogy miképp látja az utóbbi kb. fél évben elindított változásokat és azok eredményeit…
A Gamescom nyitóestéjén tartott műsor során erősítette meg a Microsoft, hogy az Indiana Jones and the Great Circle időzített Xbox-exkluzív lesz, ugyanis a PlayStation 5 portot is megerősítették az Xbox Series/PC megjelenési dátum mellett. Emellett a DOOM: The Dark Ages esetében is hivatalos már, hogy lesz belőle PS5 port, de például az új tulajdonossal rendelkező Hi-Fi Rush, továbbá a Sea of Thieves és a Pentiment esetében is láthattuk már, hogy maguk mögött hagyták az exkluzivitást. Viszont Indy esetében teljesen más állásponton van Phil Spencer, az Xbox-vezér mint februárban. Miért? Erről beszélt Spencer egy interjúban.
„Ami a PlayStationös bejelentéseket illeti, tavasszal négy játékot jelentettünk be (kettőt a Switch-re, négyet a PlayStationre), és azt mondtuk, hogy tanulni fogunk. Ha azt látom, hogy a franchise-aink egyre erősebbek, az Xboxos konzolos játékosaink száma idén olyan magas mint még soha nem volt, szóval azt nézem, és azt mondom, hogy a konzolos platformon a játékosaink száma növekszik, a franchise-aink olyan erősek, mint még soha nem voltak… és mi egy üzletet vezetünk. Az utolsó dolog, amit mondanék, hogy úgy gondolom, hogy az iparágra jelenleg nagy nyomás nehezedik. Hosszú ideje növekszik, és most az emberek keresik a növekedési lehetőségeket,” mondta Spencer.
Abban teljesen logikus álláspontot képvisel, hogy üzletileg kedvező, ha a játékaik nem csak a saját ökoszisztémájukban. Viszont ez a konzolos téma érdekes, ugyanis Európában hallottuk már, hogy nem fogy valami jól. Eközben a redmondi óriásnak az amerikai szövetségi kereskedelmi bizottsággal (FTC) is lesz pár pillanata a Game Pass-áremelés miatt.
Szóval a Microsoft kicsit lazábbra vette, ami azért is jó ötlet, mert ott van például a Sea of Thieves, ami a PlayStation Store éllovasa is volt, amikor megjelent a Rare kalózjátékának PlayStation 5 verziója.
Forrás: WCCFTech
Phil Spencer said:
They learned from the first 4 games.
They run a business and player numbers on Xbox are higher than ever.
The industry is under pressure and it will be change for all of us. pic.twitter.com/qc2tGZQzSS— Knoebel (@Knoebelbroet) August 21, 2024