MOZI HÍREK – A Prime Video nagyra értékelt Fallout adaptációja új történettel jelentkezik, amelyben a rajongók által kedvelt lore is helyet kapott a videojátékokból. Bár a sorozatot dicsérték, a készítők kemény kritikákkal szembesültek a játék kánonjának megváltoztatása miatt. Ennek ellenére a sorozat jól fogadott lett.
A Fallout játékok nyílt világú természete kreatív szabadságot biztosított a showrunnereknek új történetek és karakterek kidolgozására a TV-adaptációhoz. A Prime Video Fallout sorozata, amelyet Geneva Robertson-Dworet és Graham Wagner készítettek, az egyik legnagyobb videojáték-adaptációnak tekinthető, hasonlóan az HBO The Last of Us sorozatához. Azonban a fejlesztés során Robertson-Dworet és Wagner jelentős kritikákkal találkozott a szeretett videojáték-franchise megváltoztatása miatt.
Az eredetileg az Interplay Entertainment által létrehozott és jelenleg a Bethesda Softworks által kezelt játékokon alapuló Prime Video Fallout egy új történetet mesél el a videojátékok világában, és integrálja a sorozat legnépszerűbb címeiből származó lore-t is.
A sorozat 16 Emmy-jelölését követően Robertson-Dworet és Wagner a The Hollywood Reporter interjújában beszéltek a sorozat fejlesztésének folyamatáról, valamint arról, hogyan kezelték a rajongók kezdeti visszajelzéseit. Mint minden érdemleges adaptáció, a Fallout is megváltoztatja és kiegészíti a játék univerzumának meglévő lore-ját. Ezek a változások azonban heves kritikákat váltottak ki a játékok régi rajongói körében.
Graham Wagner úgy véli, hogy még a legkedveltebb irodalmi klasszikusokat is át kell alakítani és megváltoztatni, amikor egy másik médiumra adaptálják őket, és a Fallout sem volt kivétel. Így magyarázta:
„Jane Austen sem szent már. Lehet, hogy volt idő, amikor barbárnak számítottál, ha eltértél az eredetitől egy adaptációban, de ez az idő elmúlt. A Fallout esetében jelentős változtatásokat hajtottunk végre a játék kánonikus történetében. Volt egy Reddit szál, amit le kellett zárni, mert az emberek annyira fel voltak háborodva. Tehát bizonyos értelemben ez vált az új szent tehénné. De ezáltal még szórakoztatóbb lett vele játszani.”
Amikor a Fallout végül idén megjelent a Prime Video-n, a rajongók örömmel fogadták az adaptációt. A sorozat, amelyben Ella Purnell, Walton Goggins és Aaron Moten játszik, tiszteletben tartja a játékok lore-ját, miközben egy új történetet mutat be, tele húsvéti tojásokkal, amelyek örömet szereztek a régi rajongóknak. A sorozat kiváló kritikákat kapott mind a közönségtől, mind a kritikusoktól, akik már izgatottan várják a második évadot. Azonban az HBO The Last of Us sorozatával való összehasonlítások elkerülhetetlenek voltak.
A beszélgetés során Geneva Robertson-Dworet elmagyarázta a két sorozat közötti kulcsfontosságú különbségeket. A Naughty Dog The Last of Us videojátéka egy lineáris történetet mesél el, amely hasonlóan épül fel, mint egy TV-sorozat, ahol minden szint új epizódként működik. Ezzel szemben a Fallout játékok hatalmas nyílt világokat kínálnak, ahol a játékosok maguk választhatják meg az útvonalukat, és dönthetik el, hogyan alakulnak a történetek.
Ennek eredményeként Wagner és Robertson-Dworet kevésbé szigorú narratívát követhetett, ami egyszerre volt áldás és kihívás. Geneva Robertson-Dworet így magyarázza:
„Mivel ez egy nyílt világú játék, a narratíva számos módon kibontakozhat. Nem olyan szekvenciális, mint a The Last of Us — ahol egy gyönyörű, nagyon közvetlen adaptációt készítettek a videojáték történetéről. Nekünk nem volt meg ez a lehetőségünk, mert mindenki, aki játszik a játékkal, más sorrendben csinálja végig. Ez csodálatosan felszabadító volt, mert megalkothattuk a saját történetünket és karaktereinket ebben a világban. Amikor elkezdtük ezt a projektet, feltettük magunknak a kérdést: ‘Milyen karaktereket szeretnénk létrehozni ebben a világban és mitológiában?’”
Forrás: MovieWeb