Eléggé szomorú, de sajnos hihetőnek hangzik: a Crash Bandicoot 5 hiába állt fejlesztés alatt, a tipikus indoklás miatt törölték a projektet.
A lent beágyazott videóban hallhatjuk azt, hogy a Toys For Bobnak voltak ötletei a Crash Bandicoot 5 fejlesztésére (erre már a Crash Bandicoot 4: It’s About Time mindössze pár másodperces utolsó befejezése is utalt), de végül a kiadó, az Activision leállíttatta az egészet, mert a cég nem akarta finanszírozni az egyjátékos címeket, hogy inkább az élő szolgáltatásos (live service) címekre koncentráljanak a fejlesztők.
A videóban Liam Robertson, egy ludológus (videojáték-történész) beszél arról, hogy miután a Toys For Bob elkészült a Spyro Reignited Trilogy-vel, elkezdett a csapat egy többjátékos Crash projekten dolgozni, mielőtt az ott elvégzett munkát és tapasztalatot átvitték volna egy új egyjátékos epizódba. Ebből jött végül létre a Crash Bandicoot 4: It’s About Time. Miután ezt kihozták, a csapat kisebb része ukázt kapott: kezdjenek el a folytatáson ötletelni. Ezt a stúdión belül Crash Bandicoot 5-nek nevezték el, ami egy egyjátékos, 3D-s platformer lett volna, és a negyedik rész eseményeit közvetlenül folytatta volna (erre ugye már adott is volt a sztori).
A videóban több állítólagos koncepciós rajz is felbukkan a javasolt történeti koncepciók mellett, és egy iskola kapta volna a főszerepet. Itt rosszfiú-tanoncok lettek volna, és a korábbi részekből ismert gonosz karakterek is felbukkanhattak volna a játékban. Az egyik javaslat szerint Crash és Spyro összeállt volna (talán jobb minőségben mint a GBA-n…), ugyanis egy interdimenzionális veszély mindkettejüket fenyegette volna. Mind a két karakter játszható karakter lett volna.
Úgyhogy már megint a kiadó mohósága miatt kellett a projektet kukázni, ugyanis a Crash Bandicoot 4: It’s About Time nem hozta a kitűzött eladási célokat. Ezzel a Crash Bandicoot 5 is ugyanott végezte mint a Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4: a szemetesben. Kár érte is!
Forrás: VGC