Miért lehet rövidebb a videojátékok jövője? A Dying Light új megközelítése a játékidőhöz

A Dying Light új játékának készítői rájöttek, hogy a videojátékok jövője talán a rövidebb, fókuszáltabb címekben rejlik. Ezt az új gondolkodásmódot tükrözi a franchise következő játéka, a Dying Light: The Beast, amely várhatóan körülbelül 20 órás játékidővel érkezik. Ez jelentős változást jelez a hosszadalmas játékokhoz képest, amelyek az utóbbi években váltak normává, különösen a nyílt világú címek esetében.

 

A Dying Light 2 körüli játékidő vitájára visszatekintve, amelyet kezdetben akár 500 órás tartalommal reklámoztak, világos, hogy a Techland újragondolja a megközelítését. A Dying Light: The Beast spin-offként jelenik meg, egy kisebb címként a fő sorozathoz képest, de még mindig jelentős kiegészítést jelent a franchise-hoz. A sorozat rendezője, Tymon Smektała szerint ez az új irányvonal a játékosok körében egyre népszerűbb rövidebb játékok iránti igény változásának köszönhető.

A GamesIndustry.biz-nek adott interjúban Smektała elmagyarázta, hogy a Dying Light: The Beasthatározottan kompaktabb, mint egy nagy költségvetésű AAA játék, de ez szándékos. Olyan, mint egy tökéletesen lefőzött eszpresszó—rövid, erős és kielégítő.” Hangsúlyozta, hogy ahogy a játékosok idősebbek lesznek, és az életük egyre elfoglaltabbá válik, a vonzereje annak, hogy egyetlen játékra 50-100 órát fordítsanak, csökken. „A körülöttünk lévő világ egyre intenzívebbé válik, és annyi minden verseng a figyelmünkért, hogy nehéz elköteleződni ilyen hosszú játékok mellett,” jegyezte meg, saját tapasztalataira alapozva az Assassin’s Creed sorozatból.

Smektała perspektívája szélesebb iparági trendet tükröz. A fejlesztők egyre inkább tisztában vannak azzal, hogy a hatalmas tartalommal rendelkező játékok készítése nem mindig a leghatékonyabb módja a játékosok bevonásának. „Az egyik probléma, amellyel szembesülünk, hogy a játékok túl naggyá válnak, hatalmas költségvetéssel és hosszú gyártási ciklusokkal. Öt évet és 500 embert is ráfordíthatsz egy játékra, és a végén mégis kudarcot vallhat,” mondta, kiemelve az ilyen projektek kockázatait.

A rövidebb játékok felé való elmozdulás nem csak a kockázat csökkentéséről szól. Smektała rámutatott arra is, hogy a kisebb projektek a fejlesztők számára is vonzóbbak. „Izgalmas a fejlesztők számára, hogy kevesebb időt, pénzt és erőforrást fektethetnek be valami olyan létrehozásába, amit a játékosok szeretni fognak. Ez lehetővé teszi a rövidebb fejlesztési ciklusokat és azt a szabadságot, hogy új ötleteket próbálhassanak ki,” magyarázta. Hozzátette, hogy a 100 óránál hosszabb játékoknak inkább kivételnek kellene lenniük, nem pedig szabálynak, arra utalva, hogy az iparág megszállottságát a játékidő hosszával kapcsolatban talán újra kell értékelni.

Előretekintve, Smektała úgy véli, hogy a rövidebb játékok egyre gyakoribbá válhatnak, ahogy az ipar felismeri azok értékét. „Ha igazunk van, akkor egyre többször fogjuk látni ezeket a típusú játékokat. Ez jelentős része lehet a játékok jövőjének,” zárta le gondolatait. Ami a Dying Light: The Beast-et illeti, a játék PS5-re, PC-re, Xbox Series X|S-re, Xbox One-ra és PS4-re jelenik meg egy még nem meghatározott időpontban, így valószínűleg további hírek érkeznek róla a következő hónapokban.

Forrás: 3DJuegos

Spread the love
Avatar photo
This user hasn not filled out his biographical info.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu