A lódításairól is ismert játékipari legenda ezúttal úgy vélekedik, hogy a mesterséges intelligencia a játékok jövőjét is alaposan fel fogja forgatni.
Fable, Dungeon Keeper, Populous, Black & White, Theme Park – csak néhány példa, amin Peter Molyneux dolgozott. Mostanában is a játékiparban tevékenykedik (22cans), és az Eurogamer egy olyan kérdést szegezett neki, amire elgondolkodtató választ adott („Hol lesz a videojáték világa 25 év múlva?”), és ebből arra is következtethetnénk, hogy ő biztosan ebbe az irányba fog majd haladni:
„A mesterséges intelligencia igazi megváltást hoz el. Eljön az idő, amikor a mesterséges intelligenciát a játék hatalmas részeinek létrehozására fogják használni: mesterséges intelligencia által generált karakterek, animációk, párbeszédek, szinkronhangok, annyi mindenre lesz képes a mesterséges intelligencia. Képes leszel például egy játékot létrehozni egyetlen kérésből, például „csinálj egy kalózhajón játszódó battle royale-t”, és az MI ezt meg is fogja csinálni helyetted,” mondta Molyneux.
Ez azért felveti azt a kérdést, hogy mi lesz így a játékiparban dolgozókkal, hiszen ha sokan valóban a technológiára támaszkodnak az emberi munka helyett, akkor még többen fogják elveszíteni állásukat. Akár még az animációval foglalkozó személyek is bajban lehetnek, hiszen ha itt is a mesterséges intelligencia veszi át a feladatokat, akkor annak egyrészt minőségbeli romlás lehet a vége, másrészt a játékipar állapota ellenére folytatódni fog a tendencia, miszerint nem telik el hét anélkül, hogy emberek buknák el állásukat (a héten már volt erről hír: ezúttal az Until Dawn Remake fejlesztőitől küldtek el dolgozókat, holott a játék még meg sem jelent).
Molyneux arról is beszélt, hogy Hollywood továbbra is le lesz nyűgözve a játékok által, így több adaptáció is készülhet. Erre több sikeres példa volt mostanában (a Fallout és a The Last of Us-sorozat mellett Mario ezúttal sikeres animációs filmes feldolgozása)… ezzel legalább egyet tudunk érteni.