League of Legends: miért van az egyik csapatnak mindig jobb kameranézete?

A Riot Games MOBÁja egy olyan tervezési hibával rendelkezik, ami a megjelenése óta ott van, és emiatt mindig is kicsit eldőlt a mérleg az egyik oldalra.

 

Sok MOBA izometrikus nézetet használ, ami a karakterünkre koncentrál attól függetlenül, hogy melyik csapat tagjai vagyunk. Ez logikus, de emiatt van egy kis különbség a két oldal között. Ha mindkét csapatnak ugyanazt a kameranézetet adnánk, mind a két csapat egy másik irányba támadna. A kékeknél a kamera hajlamos hátulról a karakterekre fókuszálni, és a képernyő felső részén hagyja azt a területet, amely felé támadnak, és ahol az ellenségek általában tartózkodnak. A kezelőfelület a monitor egy olyan részén helyezkedik el, amely alig zavarja a játékteret. A pirosaknál a kamera inkább elölről fókuszál a karakterekre, a területet, amely felé támadnak, és ahol az ellenségek általában a képernyő alsó részén helyezkednek el, meghagyva. A kezelőfelület ugyanezen az alsó területen helyezkedik el, ami zavarja a játékteret, és megnehezíti a legtávolabbi ellenfelek észlelését.

Ezt a hibát főleg a mobilos fejlesztők tudták megoldani. Rájöttek, mert az érintőképernyős felülettel még inkább eltúlzott az oldalkülönbség, és egy nagyon egyszerű döntést hoztak: módosították a kamera pozícióját, hogy az mindig a játékos mögött helyezkedjen el. Ez olyan dolognak tűnik, amit egy minimális programozói tudással rendelkező ember öt perc alatt meg tudna csinálni… de a baj az, hogy nem a kamera pozíciója az egyetlen probléma. Az elmúlt hónapokban a játékosok minden eddiginél kitartóbban kérték, hogy a mobil MOBA-khoz hasonló „tükörmód” (mirror mode) is legyen a játékban.

Erre a kérésre Jordan Checkan, a Riot Games kompetitív játékmenet csapatának vezető tervezője a Redditen válaszolt: „Csak hogy tudd, a League of Legends térkép csak abból a szögkészletből létezik, ahonnan nézed. Nem lehet megfordítani. Sok 3D-s eszköz így készül, beleértve a Pixar által készítetteket is! Amikor legközelebb nagyobb frissítést készítünk a térképhez, sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy olyat hozunk létre, ami megfordítható és több szögből is megjeleníthető. Addig a pontig ez egy nagyon drága módja lenne a probléma megoldásának, és az eredmények/hatás kisebb lenne, mint más, térkép art/geo-t tartalmazó projekteknél, mint például az új módok. A meccskeresés és a kamera beállítása a legokosabb lépés számunkra ebben a pillanatban.”

Forrás: Reddit

Spread the love
Avatar photo
This user hasn not filled out his biographical info.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu