Egy ex-World of Warcraft tervező hiányolja az MMO-k szintkorlátjának elérésének hatását!

Az illető úgy gondolja, hogy ha egy MMO-ban mondjuk 80-as szint a maximum, és ezt valaki eléri, akkor az valóban érződjön eredménynek, nem pedig csak egy vállrándítással elintézendő cselekedetnek kellene lennie…

 

A World of Warcraft megkapta legújabb kiegjét, a The War Wirhint, aminek új rendszere is van (Warbands), amivel a szintlépés is megváltozott, és nagyon gyorsan el lehet érni a maximális szintet, és egy egymásra pakolható XP-buff segítségével tényleg nem olyan nagy kihívás, hogy egy játékos el tudja érni a nyolcvanvalahányas szintet a sokak által csak WoW-ként nevezett MMO legújabb tartalmaiban.

Greg „Ghostcrawler” Street, aki veterán tervező, régebben a World of Warcrafton is dolgozott, majd a League of Legends MMO-ján is (ez viszont még mindig sehol sincs…) úgy gondolja, hogy ez a rendszer túlzottan eltért a régimódi stílustól, és szerinte ez nem annyira jó irányzat. Erről több tweetet is írt, és finoman szólva nem ért egyet azzal, amit a Microsoft (hiszen övék a Blizzard…) csinált:

„Hadd legyek egy kicsit csípősebb… Valaki megkérdezte tőlem, hogy nem hiba-e, ha egyszerűsítjük a szintlépést, és hagyjuk, hogy a játékosok minél hamarabb elérjék a végjátékot, mert azt szeretik. A válaszom igen. Szerintem a szintlépési élmény az, amiért mindannyian beleszerettünk és befektetünk az MMO-kba. Szerintem a szinthatár elérésének teljesítménynek kell lennie, nem pedig egy bukfencnek. A végjáték nagyon-nagyon fontos, és sok MMO azért bukik el, mert jó a szintlépési élmény, de béna a végjáték. Szóval nem fogunk lemondani erről.

De azt is gondolom, hogy a szintlépésnek kihívást és egy kis erőfeszítést kell jelentenie, nem pedig olyasmit, amin végigcirkálsz. Már amikor a World of Warcrafton dolgoztam, akkor is ezt a véleményt képviseltem. És mint sok játéktervezési „ízlés” kérdésben, megértem, hogy az embereknek más a véleményük, és neked is. Ez rendben van. De nem lehetünk minden mindenkinek minden, különben tejfeles pirítós lesz belőlünk. Engem nem is zavar a tejpép. Anyukám sokszor csinált nekem ilyet. De ez egy szinonimája valami közepesnek…”, írta Street.

És tényleg van benne valami. Ha egy MMO nem élmény a szintlépésével, akkor az kissé felejtős lehet a későbbiekben.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.