TECH HÍREK – Mesterséges intelligenciát eddig nem használt komolyabban a felskálázó technológiájában az AMD, de most már ők is ebbe az irányba kezdenek elindulni, követve a másik két cég példáját…
A Tomshardware-nek Jack Huynh, az AMD számítástechnikai és grafikus üzletágának senior alelnöke és általános menedzsere megerősítette az IFA 2024-en, hogy a next-gen FSR-ben ők is adoptálni kezdik a mesterséges intelligenciát. Tavaly annyit mondott a „piros” cég, hogy a felskálázáson túl más terveik voltak a mesterséges intelligenciával: David Wang, a Radeon Technologies Group senior alelnöke úgy gondolta, hogy a játékosok GPU-iba beépítendő következtetésgyorsítókat arra kell használni, hogy a játékokat fejlettebbé és szórakoztatóbbá tegyék.
Idén már kissé másképp nyilatkozott erről az AMD vezérigazgatója, Mark Papermaster: „2024 számunkra óriási év, mert sok évet töltöttünk a mesterséges intelligenciához szükséges hardver- és szoftveres képességek fejlesztésével. Éppen most fejeztük be a teljes portfóliónk MI-képessé tételét, így a felhőben, a PC-kben, a beágyazott eszközeinkben, a játékeszközeinkben ott vannak. A játékeszközeinket az MI segítségével felértékeljük, és 2024 tényleg egy hatalmas bevezetési év számunkra, így most már megvan az alap: a képességek megvannak.” Az Nvidia már 2018 óta használja az MI-t a DLSS-ben, és az Intel is ezt alkalmazza az XeSS-ben. Az AMD az FSR 3.1-ben és az AFMF-ben használja az MI-t, de most a következő lépés az, hogy szoftveres és hardveres téren is bővítsen a mesterséges intelligenciával.
Az FSR 4-gyel nem csak jobb felskálázást valósít meg a cég, hanem képkockagenerálás és -interpoláció is lesz, ami a handheld PC-k akkumulátorának élettartamát nyújtja meg, miközben az asztali videókártyákban javítani fog a látványon és a teljesítményen egyaránt: „A handheld PC-k esetében az első számú prioritásom az akkumulátor élettartama. Ha megnézzük az Asus ROG Ally-t vagy a Lenovo Legion Go-t, az akkumulátor élettartama egyszerűen nem az igazi. Nekem több órára van szükségem. Három órányit játszanék a Black Myth: Wukonggal, nem csak egy órán át. Itt jön be a képkocka-generálás és az interpoláció, tehát ez az FSR 4, amit hozzáadunk. Tehát mostantól MI-alapú képkocka generálással és képkocka interpolációval dolgozunk, és az ötlet a hatékonyság növelése az akkumulátor élettartamának maximalizálása érdekében,” mondta Huynh.
A PlayStation 5 Pro-ban egy új rendszerlapka (SoC = system-on-a-chip) található, amelyben a PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) felskálázó technológia látható, ami szintén teljesen MI-alapú. Valószínűleg ugyanazokon az alapokon és algoritmusokon nyugszik mint az AMD FSR 4-e. A chipben egy erősebb sugárkövetéses engine van a visszaportolt RDNA 4-es technológiának köszönhetően. Az FSR 4 amúgy valószínűleg jövőre debütál az RDNA 4-es videókártyákban.
A Radeon RX 8000-es kártyák először a mainstream kártyákkal nyitnak, és ez lesz az első lépés az RDNA és az ipari CDNA architektúra egyesítése, az UDNA felé…
Forrás: WCCFTech, Tomshardware