FSR 4: az Nvidia és az Intel után az AMD is beáll a sorba!

TECH HÍREK – Mesterséges intelligenciát eddig nem használt komolyabban a felskálázó technológiájában az AMD, de most már ők is ebbe az irányba kezdenek elindulni, követve a másik két cég példáját…

 

A Tomshardware-nek Jack Huynh, az AMD számítástechnikai és grafikus üzletágának senior alelnöke és általános menedzsere megerősítette az IFA 2024-en, hogy a next-gen FSR-ben ők is adoptálni kezdik a mesterséges intelligenciát. Tavaly annyit mondott a „piros” cég, hogy a felskálázáson túl más terveik voltak a mesterséges intelligenciával: David Wang, a Radeon Technologies Group senior alelnöke úgy gondolta, hogy a játékosok GPU-iba beépítendő következtetésgyorsítókat arra kell használni, hogy a játékokat fejlettebbé és szórakoztatóbbá tegyék.

Idén már kissé másképp nyilatkozott erről az AMD vezérigazgatója, Mark Papermaster: „2024 számunkra óriási év, mert sok évet töltöttünk a mesterséges intelligenciához szükséges hardver- és szoftveres képességek fejlesztésével. Éppen most fejeztük be a teljes portfóliónk MI-képessé tételét, így a felhőben, a PC-kben, a beágyazott eszközeinkben, a játékeszközeinkben ott vannak. A játékeszközeinket az MI segítségével felértékeljük, és 2024 tényleg egy hatalmas bevezetési év számunkra, így most már megvan az alap: a képességek megvannak.” Az Nvidia már 2018 óta használja az MI-t a DLSS-ben, és az Intel is ezt alkalmazza az XeSS-ben. Az AMD az FSR 3.1-ben és az AFMF-ben használja az MI-t, de most a következő lépés az, hogy szoftveres és hardveres téren is bővítsen a mesterséges intelligenciával.

Az FSR 4-gyel nem csak jobb felskálázást valósít meg a cég, hanem képkockagenerálás és -interpoláció is lesz, ami a handheld PC-k akkumulátorának élettartamát nyújtja meg, miközben az asztali videókártyákban javítani fog a látványon és a teljesítményen egyaránt: „A handheld PC-k esetében az első számú prioritásom az akkumulátor élettartama. Ha megnézzük az Asus ROG Ally-t vagy a Lenovo Legion Go-t, az akkumulátor élettartama egyszerűen nem az igazi. Nekem több órára van szükségem. Három órányit játszanék a Black Myth: Wukonggal, nem csak egy órán át. Itt jön be a képkocka-generálás és az interpoláció, tehát ez az FSR 4, amit hozzáadunk. Tehát mostantól MI-alapú képkocka generálással és képkocka interpolációval dolgozunk, és az ötlet a hatékonyság növelése az akkumulátor élettartamának maximalizálása érdekében,” mondta Huynh.

A PlayStation 5 Pro-ban egy új rendszerlapka (SoC = system-on-a-chip) található, amelyben a PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) felskálázó technológia látható, ami szintén teljesen MI-alapú. Valószínűleg ugyanazokon az alapokon és algoritmusokon nyugszik mint az AMD FSR 4-e. A chipben egy erősebb sugárkövetéses engine van a visszaportolt RDNA 4-es technológiának köszönhetően. Az FSR 4 amúgy valószínűleg jövőre debütál az RDNA 4-es videókártyákban.

A Radeon RX 8000-es kártyák először a mainstream kártyákkal nyitnak, és ez lesz az első lépés az RDNA és az ipari CDNA architektúra egyesítése, az UDNA felé…

Forrás: WCCFTech, Tomshardware

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)