Miközben a félgenerációs frissítés még meg sem jelent, talán van rá egy játék, ami miatt megfontolandó a felettébb drágának nevezhető PlayStation 5 Pro megvásárlása.
A Take-Two hivatalosan csak annyit mondott a Rockstar Games játékáról, hogy 2025-ről leszűkítette a Grand Theft Auto VI megjelenését 2025 őszére, tehát kb. egy év múlva érkezhet a játék PlayStation 5-re és Xbox Series-re, és emiatt a kiadó folyamatos növekedésben reménykedik a következő három üzleti évben. 2025-ben jön más játék is: a Civilization új része, a Mafia előzménytörténete, a Borderlands 4 (hiszen az Embracertől megvásárolták a Gearboxot), és talán Ken Levine új játéka, a Judas is jövőre érkezhet…
A Grand Theft Auto V-ből több mint 200 millió példány kelt el, és bár ennél többet ért el a Minecraft, az olcsóbb, két évvel hamarabb jelent meg, több platformon érhető el, és nagyobb közönségnek szól (a gyerekeket is beleértve). A Grand Theft Auto VI esetében a Rockstartól ismét el lehet várni, hogy nagy lépést tegyen a nyílt világú játékokkal, ahogy anno a GTA III-mal kezdte, és legutóbb a Red Dead Redemption 2-vel is technikailag korrekt eredményt mutatott fel a cég.
Ennek van árnyoldala is: a Rockstar igyekszik technológiailag mindent belepasszírozni a játékaiba, ami a teljesítményre lehet hatással. A Red Dead Redemption 2 esetében az Xbox One X volt lépéselőnyben mind a renderfelbontás, mind a frame rate stabilitása tekintetében a PlayStation 4 Pro-val szemben, és mivel a Microsoft nem nagyon tűnik úgy, hogy a PlayStation 5 Pro-hoz hasonló konzolt adjon ki (szerintük az Xbox Series X alapból már ezt a szerepet tölti be), a Sony masinájára terelődik a figyelem, hiszen a PC portra 1-1,5 évet biztosan várni kell a konzolos megjelenés után. Lehet, hogy a Grand Theft Auto VI nem fog 60 FPS-t elérni rajta, de ha 40-45-öt tud, akkor a változó képfrissítési rátát (VRR = variable refresh rate) támogató móddal a 30 FPS-hez képest stabilabb eredményt mutathat fel.
Notes from the Digital Foundry Direct Weekly #180 – PS5 Pro Breakdown
The Last of Part 2 – 1440p internal resolution at 60fps in this PS5 Pro Mode (same as PS5 Performance Mode) with improved image quality due to PSSR
Ratchet & Clank: Rift Apart – Between 1440p and 1800p…
— King J 🤴🏿 (@JMaine518) September 15, 2024
A Digital Foundry heti podcastje még csak a Patreonon van fenn, de a nap folyamán ki fog jutni a YouTube-ra is, ám már most tudni lehet, hogy miképp futnak a belső fejlesztésű, first-party játékok a PlayStation 5 Pro-n. A The Last of Us Part 2 és a Ratchet & Clank: Rift Apart képminősége jobb, teljesítménye stabilabb, köszönhetően a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) felskálázóhoz. A Gran Turismo 7 az alapmodellhez képest alacsonyabb felbontáson fut (1188p), de a PSSR-rel 4K-ra fel van skálázva, és sugárkövetés (ray tracing) nélkül natív 4K-n fut.
A külsős, third-party játékok mintha nem kapnának elegendő teljesítményt, hogy az alacsony alapfelbontás javuljon. Az Alan Wake 2 továbbra is 846p-n (60 FPS) vagy 1260p-n (30 FPS) fut, de az AMD FSR 2 helyett PSSR-rel. A 30 FPS módban lehet sugárkövetés, a 60 FPS-esben pedig képernyőtéri tükröződések (screen-space reflection). A Hogwarts Legacy sugárkövetéses tükröződéseket és talán árnyékokat is használ ezen túl. A Dragon’s Dogma 2 mintha 60 FPS-sel futott volna talán a PSSR jóvoltából, ahohgy az Assassin’s Creed Shadows is, ami alapfelbontásával mindössze 846p, de a PSSR-rel fel lett skálázva.
Úgyhogy a november 7-én 800 euróért (320 ezer forintért) megjelenő PlayStation 5 Pro-ban a PSSR lehet a legfontosabb.