Diablo IV: hihetetlenül sok pénzt kaszál már a mikrotranzakciókból is!

Az Activision Blizzard játéka a megjelenés óta is már milliárdos nagyságrendben gondolkodhat, de ha csak a mikrotranzakciókból összejött pénzt nézzük, már ebből is meg lehetne élni egy távoli szigeten az életünk végéig…

 

A Gamepressure fedezte fe, hogy Harrison Froeschke LinkedIn profilján felbukkant egy kis érdekesség, amit persze elrejtett, de ismét felesleges volt e cselekedet, mert mégis beszámoltunk arról, amit a Diablo IV senior termékmenedzsere írt. Büszkélkedett az akció-RPG profitjával, és eléggé részletesen kifejezte, hogy mennyire sok pénzt termelt a játék, ami legalább nem free-to-play modellt használ, ahogy a Diablo Immortal (ami viszont sokkal inkább kizsákmányoló a monetizációjával…).

Froeschke így jellemezte a Blizzardos szerepkörét: „A játékon belüli bolt kozmetikus tárgyai, az árképzés, a csomagajánlatok, a személyre szabott kedvezmények és az útiterv-tervezés monetizációs stratégiájának vezetése, ami több mint 150 millió dolláros MTX-életbevételt eredményezett; a játékértékesítés minden lépésének végrehajtása a játék előrendelésétől az első bővítésig a többi csapattal való együttműködés és konfigurálás révén, ami több mint 1 milliárd dolláros teljes életbevételt eredményezett.”

Ezek bizony eléggé belsős információk! Tehát a megjelenése óta a Diablo IV több mint 1 milliárd dollárnyi pénzt generált, és a mikrotranzakciókból 150 millió dollárt húzott be. Tehát a bevételek közel hatodát a játék boltja termelte. Persze, van egy kis torzulás a profitban, mert a Diablo IV fenn van az Xbox Game Pass kínálatában, így nem mindenki vásárolta meg a Blizzard játékát, ami hamarosan megkapja első kiegészítőjét is.

A Diablo IV: Vessel of Hatred folytatni fogja a történetet, továbbá egy új karakterosztály, a spiritborn is csatlakozik a játékhoz. Spirituális állatokkal és küzdősportokkal támad, és ehhez passzol az új, dzsungeles régió, továbbá lehet zsoldos NPC-ket felbérelni, jön egy kooperatív dungeon, mindegyik karakterosztály több képességet kap, és jön egy rúnaszavas rendszer az egyedi skillek létrehozása céljából. A kiegészítő amúgy október 8-án fog megjelenni.

Forrás: PCGamer, Gamepressure

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu