TECH HÍREK – A YouTube mostantól hirdetéseket mutat a videók szüneteltetésekor (is).
A legnézettebb videós weboldal, a YouTube mostantól a DirecTV, a Sling TV és a Hulu mellett célzott hirdetéseket használ a szünetelő képernyőkön.
A Google újabb módot talált arra, hogy a szemgolyóidból hasznot húzzon: a szüneteltetett YouTube-videókat a hirdetések új felületévé alakítja. A vállalat kommunikációs vezetője a The Verge-nek elmondta, hogy „erős hirdetői és erős kritikai reakciókat” tapasztaltak, mióta „minden hirdető számára bevezették a szüneteltetéses hirdetéseket”.
A YouTube először 2023-ban kezdte el vizsgálni a szünet képernyőkön megjelenő hirdetések használatát kiválasztott hirdetőkkel. A Google üzleti vezetője, Phillip Schindler tavaly áprilisban jelentette be, hogy a hirdetőknek tetszett az új hirdetési koncepció. Értelemszerűen az oldal nézői nem lelkesedtek annyira az ötletért.
A Reddit-felhasználók képernyőfotókat tettek közzé az új szüneti képernyő hirdetéseiről, és azt mondani, hogy nem elégedettek a hirdetésekkel, erős lekicsinylése a reakcióiknak. (Főleg azok után, hogy a videókban is egyre több a reklám. Az utóbbi időkben a hazai felhasználók is megfigyelhették, hogy a legtöbb videóban legalább plusz egy dupla reklámblokkot helyez el automatikusan az algoritmus.)
Az új hirdetések nem csak a weboldalon jelennek meg.
Az oldalon mások szerint a YouTube mobilalkalmazás videóinak szüneteltetésekor is felbukkannak a hirdetések.
A képernyő szüneteltetési hirdetések koncepciója nem új. Az olyan streamingszolgáltatások, mint az AT&T DirecTV és a Hulu, reklámokat jelenítenek meg a képernyő szüneteltetésekor. Legalábbis, ha az alacsonyabb szintű előfizetési csomagok valamelyikével rendelkezel. Egyes Amazon termékek, például a Fire táblagépek is hirdetéseket mutatnak a zárolási képernyőn. Az Amazon tavaly májusban bejelentette a hivatalos blogján, hogy tervezi a reklámfelület-kínálatának bővítését a nappali eszközökre…