TECH HÍREK – Így az Alphabet szolgáltatása igyekszik visszaszorítani a megtévesztő, fals értékeléseket az üzletek, szolgáltatások kapcsán, amelyek felbukkannak a Google térképhálózatán…
A Google elkezdett szigorítani azon üzleti oldalak ellen, amik hamis értékeléseket használnak. A felhasználóknak feltüntetik ezeket a gyanús aktivitásokat. A keresőmotor komplett szabályrendszert dolgozott ki a hamis felhasználói érdeklődés-felkeltés ellen. Ideiglenesen eltávolítják az értékeléseket, nem engedélyezik az új kritikákat és véleményeket, továbbá feltüntetnek egy figyelmeztetést azon profilokon, ahol törölték a kritikákból.
Ez az üzleti profilokra vonatkozó korlátozás idén már be lett vezetve az Egyesült Királyságban, de a Search Engine Roundtable beszámolója szerint a Google frissítette szeptember közepén a támogatási oldalt, amiből kiderült, hogy már nem csak egy országban, hanem mindenhol érvényes ez a szabályrendszer, de jelenleg csak az Egyesült Királyságban láthatjuk a figyelmeztetéseket (erre egy példát láthatunk a Twitteren is). A figyelmeztetés azt írja, hogy a gyanús hamis értékelések el lettek a kérdéses oldalról távolítva.
In the UK suspected review abuse can lead to a 30 day review ban pic.twitter.com/m2eMY5hFrp
— Mike Blumenthal (@mblumenthal) September 16, 2024
A Google korlátozott tartalmakra vonatkozó szabályzata szerint a Google Mapshez való hozzájárulás egy hiteles élményt vagy üzletet kell, hogy tükrözzön. Az üzleti oldalak nem ábrázolhatnak olyan tartalmakat, amelyek nem képviselik pontosan a helyszínt vagy a kérdéses terméket, vagy amelyet az értékelőknek fizetéssel, kedvezményekkel vagy ingyenes juttatásokkal ösztönöztek. A Google Maps olyan értékeléseket is keresni fog, amelyek több fiókból történő közzététel révén próbálják manipulálni az értékeléseket, vagy emulátorokat, módosított operációs rendszereket vagy más olyan módszereket használnak, amelyek valódi elkötelezettséget imitálnak.
Az még nem tiszta, hogy a Google miképp fogja pontosan meghatározni, hogy mely értékelések sértik meg ezeket a szabályokat, de a nyilvános megszégyenítés veszélye elég lehet ahhoz, hogy egyes vállalkozásokat visszatartson attól, hogy megpróbálják mesterségesen felhúzni az értékelésüket. A figyelmeztető üzenet segíthet a felhasználóknak abban is, hogy ne keressék fel a Google által megbízhatatlannak ítélt helyeket, ahelyett, hogy a gyanús értékelések egyszerűen, magyarázat nélkül eltűnnének.
Úgyhogy lassan búcsút inthetünk az alkalmazottak által írt értékeléseknek is, mert ezek is annak tekinthetőek…
Forrás: The Verge, Google, Search Engine Roundtable