A PocketPair játéka az Xbox Series és a PC után eljutott a Sony konzoljára is, de miközben a Nintendo és a Pokémon Company beperelte a japán stúdiót, van egy másik tényező, amit mindenféleképpen körül kell járni.
A PlayStation 5 port eladásai egészen jól állnak, viszont Japánban, azaz a fejlesztők hazai pályáján nem lehet megvásárolni a Palworldöt a PlayStation Networkön. John „Bucky” Buckley, a PocketPair nemzetközi közösségi menedzsere a GameRantnek elmondta, hogy épp ez a régió a második legaktívabb közönségük, ha az aktív PC-s játékosokat vesszük figyelembe!
Bucky a Tokyo Game Show-n beszélt erről, ugyanis mégis volt egy standja a PocketPairnek. Itt elmondta a GameRantnek, hogy Japánban több aktív játékosuk volt mint bármelyik másik országban, egyedül Kínát leszámítva. Talán már itt is érzékeli a stúdió a Nintendo/The Pokémon Company perét. Még nem adtak indoklást arra sem, hogy miért nem érhető el a Sony konzoljára a játék az otthonukban, de a közönség általában véve a nagy N lépésére gyanakszik a japán el nem érhetőség miatt.
A Palworld PlayStation 5-ös portjának megjelenése előtt néhány nappal nyújtották be a keresetet a PocketPair ellen, ugyanis a Nintendo szerint az egyik szabadalmukat megsértette a Palworld, de a fejlesztőknek fogalmuk sincs, hogy melyiket (talán a pokélabdásat?). Florian Mueller, egy veterán szabadalomelemző a GameRantnak azt mondta, hogy szerinte a Nintendo eljárása a PocketPair ellen nem lesz érzékelhető hatással semmire sem Japánon kívül.
A 6 és 18 év közötti japán játékosok számára a konzol a legnépszerűbb játékos platform (72,3%), amit a mobil (63,8%) és a PC (14,7%) követ. A PC néhány évvel korábban még jóval alacsonyabb aránnyal rendelkezett, és mostanában kezdett nagyobb növekedésbe, nem sokan rendelkeznek PC-vel és Xbox-szal az ázsiai szigetországban. Ezért a Palworld számára a PlayStation 5 maradna ott a járható út, ugyanis a Nintendo Switch verzióra ezek láttán nem sok esély mutatkozik…
Kérdés, hogy mi történik ezek után a PocketPairrel…