A Sony után most a Microsoft hálózata is beadta a kulcsot, így joggal bosszankodhattak az Xboxosok is.
A tengerentúl hétfő este, errefelé kedd hajnalban kezdett a PlayStation Network hibázni, és kedden nagy nehezen a Sony ki tudta javítani a hibákat. Kb. nyolc órán keresztül hibázott a PSN, és minden platform (még a PlayStation 3 és a PlayStation Vita is!) érintett volt. De a Microsoft a Twitteren közölte, hogy a hibát végül el tudta hárítani. Szóval a baj nem járt egyedül, hiszen a redmondi techóriás hálózata is bekrepált…
Az Xbox szolgáltatásainak több eleme is érintett volt, ugyanis nem sok dolog működött, és eközben a játékok sem voltak elérhetőek emiatt a lent látható kép alapján. Érdekesség, hogy nem csak a PlayStation Network és az Xbox Live volt érintett, ugyanis a Steam is elérhetetlen volt a világ több pontján, bár a Valve esetében ez a kiesés nem tartott számottevő ideig, és általában az applikáció újraindításával meg tudott oldódni az esetleg felmerülő probléma.
A PlayStation Network esetében játszani lehetett az egyjátékos címekkel, amik nem igényeltek semmilyen online bejelentkezést, és értelemszerűen az online játékok és a logint kérő címek kiestek a pixisből. Az Xbox-szal szemben „a kékek” nem ismerték el a kimaradásokat a közösségi médiában, és az egyetlen releváns nyilatkozatuk egy japán PlayStation-ügyfélszolgálati weboldal, ami a felhasználókat és a fejlesztőket értesítette arról, hogy offline vannak a szerverek. A Sony el sem ismerte, hogy mi okozta a kiesést.
A Sony-hoz képest a Microsoft sokkal átláthatóbban és nyíltabban kezelte a hálózati problémákat, és a tempó tekintetében is inkább „a zöldek” felé billen a mérleg nyelve. A két cég között tehát ég és föld az eltérés, de a Sony a PlayStation Plus Extra/Premium távozó játékait sem képes a weboldalán feltüntetni, miközben az Xbox Game Pass esetében ez bevett szokás…
Forrás: WCCFTech