Blizzard botrány: Andy Weir, napjaink sci-fi író sztárja visszaemlékszik, ahogy anno megalázták és kirúgták a cégtől

Köztudott, hogy a Blizzard sokat változott az évek során. A World of Warcraft mögött álló ikonikus cég számos alkalommal került a hírekbe ellenséges és a crunch-ra fókuszáló munkakultúrája miatt, amelyet csak súlyosbítanak a szexuális zaklatás ösztönzéséért kapott perek. Most napvilágra került Andy Weir tapasztalata is, akit sokan ismerhetnek a A marsi (a film alapjául szolgáló könyv) vagy a Project Hail Mary írójaként. Weir a Warcraft 2 fejlesztése idején volt a vállalatnál.

 

Jason Schreier, a Bloomberg szerkesztője hamarosan kiadja új könyvét, a Play Nice: The Rise, Fall, and Future Of Blizzard Entertainment-et; ahogyan a cím is sugallja, a könyv mélyrehatóan vizsgálja a Blizzard felemelkedését és bukását, mint videojáték-fejlesztő. Az X-re feltöltött részletben, amit Ryan K. Rigney osztott meg, kiderül, hogy Weir nemcsak a stúdiónál dolgozott, hanem „zaklatást” szenvedett el azért, mert túlórákért kért fizetést. Pontosabban, a fejlesztőt visszautasították, kigúnyolták, vagy egyszerűen ignorálták, és „állandó zaklatás célpontjává vált az irodában.”

A „Sok ember borzalmasan bánt velem, feltételezem, valamilyen szinten én hoztam ezt magamra” – mondta Weir, aki akkoriban programozóként dolgozott Schreiernek. Bár a szakember hibázott néhányszor a munkájában, senki sem volt hajlandó semmit tanítani neki a területéről. Kevesebb mint egy évvel később a Blizzard elbocsátotta. „Ez egy álommunka volt számomra, a Blizzardnál dolgozni” – mondta Weir. „Teljesen összetörtem.”

Szerencsére Weir úgy döntött, elhagyja ezt a szakmát, és új karrierre koncentrál. Mostanra Weir hatalmas vagyonra tett szert a sci-fi könyveinek sikerének köszönhetően; a A marsi filmadaptációja világszerte 630 millió dollárt hozott, ami 200 millióval több, mint a Warcraft hivatalos filmjének bevétele.

Ez nem az első alkalom, hogy Weir beszélt a Blizzardnál szerzett tapasztalatairól. Már 2015-ben egy Reddit Q&A ülésen is elmondta: „Borzasztó időszakot éltem meg a Blizzardnál. Az 1990-es évek közepén nehéz volt programozónak lenni. Az órák őrültek voltak. Ébren voltál, dolgoztál. Kiégtem.” Most Schreier új könyvében emlékszik vissza erre az időszakra.

 

Project Titan: A World of Warcraft sikertelen utódja hatalmas költségekkel

 

Ez nem az egyetlen anekdota, amelyet a Play Nice: The Rise, Fall, and Future Of Blizzard Entertainment feltár, hiszen Jason Schreier a fejlesztő néhány sikertelen projektjére is rávilágít. Az egyik ezek közül a Project Titan, a World of Warcraft utódja, amely 80 millió dollárba került, valamint hat-hét évnyi elvesztegetett lehetőségbe, mielőtt lemondtak róla az Overwatch kedvéért.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.