Egy új felmérésből megtudtuk, hogy nem a többjátékos, élő szolgáltatású (live service) modellt alkalmazó címeket kedvelik többnyire…
Egy új tanulmány Rhys Elliott tollából azt vázolja fel, hogy az AAA játékok jövedelme többnyire a játékon belüli vásárlásokból (mikrotranzakciókból) származnak, és ezek többnyire live service címek. Csakhogy a piac jelentősen telítődött, és így sok, ezt a modellt alkalmazó játék rögtön meg is bukik (ilyen volt legutóbb a Concord is). De a legfontosabb információ mégis az, hogy a megkérdezettek 53%-a az egyjátékos játékokat kedvellik!
A Midia Research oldalán olvasható kutatás szerint tehát inkább azon címek felé nyit a közönség, amiket egyedül is játszani lehet. Voltak fejlesztők, akik megpróbáltak az egyjátékos élmények helyett live service játékokat fejleszteni, és ezzel el is hasaltak. Az egyik jó példa erre a Naughty Dog, ami a The Last of Us második részéből azért hagyta ki a többjátékos (Factions) komponenset, hogy egy nagyobb projekt szülessen belőle, ami aztán meghiúsult.
A kutatás szerint bár a live service címek termelik a pénzt, az új, sikeres egyjátékos címek viszont rekordokat döntenek. A The Legend of Zelda, a Marvel’s Spider-Man vagy az Elden Ring jó példa, és a Black Myth: Wukong esetében is 20 milliónál több eladásról hallani. Ezek közül az Elden Ring azért kínál egy többjátékos opciót, de ez sem tekinthető kötelezőnek és nem is erre épít a FromSoftware játéka.
A fiatalabb korosztály koncentrál inkább a live service játékokra (ilyen például a Fortnite is), de kb. 25 éves korukra ez a helyzet megváltozik, és elkezdenek inkább az egyjátékos címek feé nyitni, és csak egy kisebb részük marad a másik modellt alkalmazó játékokon. Akik az egyjátékos játékokat kedvelik, nagy előszeretettel alkalmaznak hordozható eszközöket is (pl. Steam Deck, PlayStation Portal).
A Baldur’s Gate 3 is remek példa arra, hogy egy egyjátékos cím is mennyire hatalmas siker tud lenni, de a nagyobb kiadók vezetői csak rövid távon behúzható pénzben gondolkodnak.
Forrás: WCCFTech, Midia Research