A 343 Industries (vagyis most már Halo Studios; erről beszámoltunk korábban) technológiaváltása nem volt olyan zökkenőmentes.
Egy YouTube-os, RebsGaming szerint mielőtt a Microsoft drasztikusan változtatott a franchise tervein, a 343 Industries dolgozott a Halo Infinite 2-n. 2021 decemberében, a Halo Infinite sztorijának kiadása után a stúdió rögtön elkezdett a folytatáson dolgozni a Slipspace Engine-en. Nagy reményeik voltak, hogy a folytatásban a játékmenettel jelentős előrelépéseket érhetnek el.
A tervek viszont alaposan megváltoztak, amikor 2022 szeptemberében a 343 Industries vezetősége le lett cserélve. Bonnie Ross helyét Pierre Hintze vette át, és az új vezetők az Unreal Engine 5-öt tűzték ki használatos technológiaként, törölve a Halo Infinite 2-t. A stúdió tagjait is megkérték arra, hogy szokjanak át az Epic Games technológiájára, ami 2023 elejéig tartott, és ekkor jött a Microsoft nagy leépítése, és ez a csapatra is nagy hatással volt.
A YouTube-os forrása is érintett volt a kirúgásokban, így nem tudja, hogy a Halo Studios (hiszen idén ősszel jött az átkeresztelés) továbbra is tervezi-e a Halo Infinite folytatását, vagy esetleg inkább teljesen eltérő koncepcióval igyekeznek visszahozni Master Chief régi nagy fényét, hiszen a Halo második és harmadik része kifejezetten mainstream címként volt kezelve, és ezek bizony az Xbox és az Xbox 360 killer appjai közé tartoztak.
Eközben a Halo Infinite-ről is írtuk nemrég, hogy eddig a franchise-ban még nem látott újítást fog hamarosan kapni, ugyanis külső nézetben is játszhatunk majd, de az még nem tisztázott, hogy a sztorimódban is lesz-e erre mód, vagy csak a többjátékos opciók választásakor vizsgálhatunk mindent kívülről. A Halo mindig is FPS volt, és ehhez képest ez tényleg nagyon szokatlan változás lehet ez az opció.
A Halo Studios mindenesetre egyszerre több új projekten dolgozik, és már ők is az Unreal Engine 5 segítségével fejlesztenek. (Nincsenek ezzel egyedül: még a CD Projekt RED is dobta a REDengine-t…)
Forrás: WCCFTech