…és rajtuk kívül van MÉG EGY csapat, ami a ZA/UM korábbi tagjaiból verbuválódott; lehet-e ezt még követni?
Kezdjük a Longdue-val. Ennek tagjai korábban a Disco Elysiumon és annak kiadatlan folytatásán dolgoztak, de csatlakoztak hozzájuk többek között a Bungie-tól, a Rockstartól és a Brave at Nighttól is. Már megvan a kezdő finanszírozásuk egy mély narratívával rendelkező pszichogeográfiai RPG fejlesztéséhez, ami folytatni fogja a Disco Elysium örökségét.
A Longdue debütáló RPG-je a tudatos és a tudatalatti, a látott és a láthatatlan közötti kényes kölcsönhatást vizsgálja. Egy olyan világban, ahol a döntések a karakter pszichéje és a környezet között hullámzanak, a játékosok egy folyamatosan változó, belső és külső erők által egyaránt formált tájon navigálnak. A játék egy úttörő „pszichogeográfiai RPG” mechanikát vezet be, ahol minden döntés átformálja mind a világot, mind a benne élő karaktereket. Ebben az élményben az elme és a környezet közötti határok elmosódnak, összeütköznek és átalakulnak minden egyes döntéssel, végigvezetve a játékosokat egy folyamatosan változó narratív tájon.
Míg a Longdue debütáló projektje a Disco Elysium és más szeretett RPG-k, mint például a Planescape: Torment kreatív energiájából és örökségéből merít, ugyanakkor úgy van megalkotva, hogy önállóan is megállja a helyét mint az RPG műfaj értelmes bővítője A Longdue elkötelezett az olyan játékok készítése mellett, amelyek az átgondolt tervezés és a magával ragadó történetmesélés súlyát hordozzák, és a stúdiót stabil, megbízható hangként pozicionálják az RPG-fejlesztés területén. A Longdue célja, hogy olyan játékokat hozzon létre, amelyek érzelmileg és intellektuálisan is visszhangot keltenek. A stúdió azért van itt, hogy hírnevet szerezzen a következetes minőségről, a mélységre és a narratív integritásra összpontosítva. Ez csak a kezdete a Longdue útjának, hogy megbízható névvé váljon a nagyobb RPG-kánonban.
„A Longdue-nál a klasszikus RPG-k évtizedei inspiráltak minket, az Ultimától és a Wizardry-től a Fallouton és a Planescape-en át a méltán imádott Disco Elysiumig. Izgatottan folytatjuk ezt az örökséget egy újabb narratívát előtérbe helyező, pszichológiai RPG-vel, ahol a belső világok és a külső tájak közötti kölcsönhatás az élmény lüktető szíve. Egy világszínvonalú csapatot építünk egy világszínvonalú játékhoz, amely egy színvonalas történetet fog elmesélni, és alig várjuk, hogy többet mutathassunk nektek,” írta a sajtóközleményben Grant Roberts narratív igazgató. „Izgatottan támogatjuk egy hihetetlen kreatív csapat munkáját, és támogatjuk egy új típusú, a narratívára épülő videojáték-élmény és a hozzá kapcsolódó technológia fejlesztését, hogy javítsuk az ilyen játékok létrehozását az egész játékiparban,” tette hozzá Riaz Moola, a Longdue befektetői képviselője.
És akkor nézzük az egy nap alatt bejelentett HARMADIK új csapatot és játékot. A Dark Math Games is ex-Disco Elysium-fejlesztőből alakult. Első játékuk egy nyomozós RPG, az XXX Nightshift lesz. Itt legalább bejelentették a játék nevét és a célplatformot (PC – Steam; a megjelenési dátumot még nem). Kb. 20 főből áll a csapat, és kb. felük korábban a Disco Elysiumon és annak The Final Cut verzióján dolgozott.
Erőteljes, finomhangolt, innovatív: mi döntjük el, hogyan bontakozik ki a történet, és hogyan ér véget. Kövessük az igazságot, vagy csak csúszkáljunk a dolgok felszínén. Egy friss szerepjátékrendszere lesz, amely tiszteletben tartja az időt, bízik az intelligenciánkban, és minden döntésünkkel együtt játszik. Játsszunk igazi háromdimenziós embert. Kombináljunk 20 nyomot négy kategóriában, hogy karakterünket úgy alakítsuk, ahogyan csak szeretnénk. Az egyedülálló társas dinamika számos utat biztosít majd a bűntények megoldásához. Vállaljunk társadalmi létramászást, lélekásást, emberevést és még sok mást a döntéseinktől és a szerencsénktől függően.
Hangoljunk nyomozó elménk, hogy felkészüljünk a kihallgatásokra, szembesítésekre és csábításokra. Előre mérjük fel, mi vár ránk, hogy növeljük esélyeinket, de vigyázzunk a mellékhatásokkal: mindennek megvan az ára. Gyakoroljuk a lépéseinket, táncoljunk át a tetthelyeken, sodródjunk át a bulikon, vagy találjunk örömet a legegyszerűbb házimunkák elvégzésében. Minden egyes mozdulattal egyre jobbak leszünk. Használjuk a Marafet-számításokat, hogy megváltoztassuk az időt és a teret. Menjünk mélyre a meglátásokban és fedezzunk fel összefüggéseket, de győződjünk meg róla, hogy képesek leszünk-e újra felszínre törni. A játék egy olyan luxusüdülőhelyen köt ki, amelynek nem kellene léteznie, és olyan emberekkel, akiket nem kéne ismerni. A végtelen sarki éjszakában, a politika, a hatalom és a költészet orgiái közepette valami hátborzongató vár ránk. 2086-ban a dolgok nem mehetnek sokkal délebbre mint az Antarktiszon található World’s End.
„A hagyományos RPG-mechanikák megújítása mellett valami újdonsággal is szolgálunk majd. Látni fogjátok. És persze néhány szóval kevesebbet. És talán néhány golyóval többet. Összességében: sokkal több szórakozást,” írta a sajtóközleményben a Dark Math Games társalapítója, művészeti igazgatója és taktikai vezetője. Tehát egy nap alatt HÁROM ZA/UM utódstúdió bukkant fel…