Ha lenyűgözött a Black Myth: Wukong világának hangulata, annak jó oka van: a játék Kína egy kevéssé ismert régiója ihlette, amely most turisták ezreit vonzza. Az ország még mindig próbál lépést tartani azzal a hatalmas kulturális jelenséggel, amit a játék váltott ki.
A Black Myth: Wukong sikerének egyik kulcsfontosságú tényezője kétségtelenül a kínai kultúrához való kötődése. Míg a játék története a legendás Nyugati utazás című regényen alapul, annak helyszíneit a valós kínai tájak inspirálták, hogy megalkossák a játék fantasztikus világát.
A Wukong tele van autentikus képeslapokra illő jelenetekkel, amelyek legtöbbje könnyen felismerhető valódi megfelelőjéről. Ilyen például a Wulingyuan lenyűgöző, akár 200 méter magas geológiai formációi; a Yungang-barlangok (amelyek szobrait a játékban is látjuk); vagy a Shennong monumentális oltára. A hatalmas lépcsősor tetején lévő szobor szinte olyan, mintha egy videojáték jelenet lenne eredetileg is.
A GameScience fejlesztőcsapata által ihletett valós helyszínek közül soknak van egy közös vonása: Shanxi tartomány. Nem kevesebb, mint 27 a játékhoz lefotózott 36 helyszínből ebből a tartományból származik. Az ország keleti részén található Shanxi eddig az egyik legkevésbé turisztikai régió volt, azonban a játék megjelenése óta a látogatások megháromszorozódtak.
Az egyik fő vonzerő a Xiaoxitian templom, amely a játékban a Goldenbrows küzdelmeinek helyszínéül szolgált. A templomot 1929-ben alapította Dongming szerzetes, és bonyolult díszítéséről, valamint sok-sok szobráról híres, ami miatt „ezer Buddha temploma” néven is ismert. Számos ilyen szobor és a templom jellegzetes színei is megjelentek a játékban.
Azt mondják, hogy csak az elmúlt nemzeti ünnepek alatt napi körülbelül 10 000 turista látogatott el a templomba, míg korábban alig érte el a több százat. Shanxi tartományban több más helyszín is hasonló érdeklődést váltott ki. A Kulturális Minisztérium sem hagyta ki az alkalmat, hogy kihasználja a játék népszerűségét, és elkezdte terjeszteni az online térképeket, amelyek az ikonikus helyszíneket lefedik, hogy még több látogatót vonzzanak.
Csak a Steam-en 48 óra alatt 8 millió példány kelt el, és a kínai játékosok tömegesen vásároltak PlayStation 5-öt csak azért, hogy játszhassanak vele. A Black Myth: Wukong nemcsak globális siker, hanem az ország egyik legfontosabb játéka lett, amely jelentős hatással volt a kínai kultúrára is.
Forrás: 3djuegos