Az Interplay mondhatni mindent egy lapra tett fel az utolsó 2D-s Fallout kapcsán, és az érdekesség az, hogy annak fejlesztői nem tudtak arról, hogy mekkora bajban is volt a cég!
Az 1990-es évek RPG-i mögött nem egy alkalommal az Interplay állt, de a cég kb. ugyanabban a cipőben volt mint a Looking Glass Studios: folyamatosan anyagi zűrök jellemezték a céget, miközben mégis nagyobb játékok kötődtek hozzájuk. Ed Orman, a Fallout vezető tervezője a PCGamernek elmondta, hogy az Interplay körüli instabilitás a Micro Fortét is érintette (ő ennél a stúdiónál dolgozott). Ekkoriban (1999-2001) az Icewind Dale is készült (ez volt a „valami más”, amire Orman gondolt), és a stúdió körül is egyre feszültebb helyzet volt:
„Akkoriban fogalmam sem volt arról, hogy mi folyik az Interplayen belül. Arra emlékszem, hogy furcsa volt, hogy nem beszélhettünk több olyan emberrel, akik az eredeti Fallouton dolgoztak. De azt hiszem, valami mással voltak elfoglalva. Chris Avellone-nal is beszélgettünk egy kicsit. A végéhez közeledve vált nyilvánvalóvá, hogy az Interplay oldalán egy csomó más nyomás is volt. Azt hiszem, ez egy kicsit elszigetelt minket attól, ami az Interplay-nél történt.
Biztos vagyok benne, hogy nem mondtak nekünk semmit az Interplay pénzügyi problémáiról, vagy bármi olyasmit, hogy ki kell adniuk ezt a játékot, hogy pénzt szerezzenek. Csak azt tudtuk, hogy nem csúszhatunk el a fejlesztéssel. Szóval ez volt az igazi nyomás. Ez volt a kritikus időszak. Ez volt az álmatlan éjszakák és a hülye túlhajszoltság, amit a játékipar akkoriban tolerált, és én is toleráltam akkoriban,” mondta Orman.
Nincs is annál rosszabb, amikor valaki egy szorult helyzetben próbál egyfajta utolsó mentsváron dolgozni. Ilyen volt akkoriban a Square is (nem Square Enix – az 1980-as évek derekáról beszélünk, nem a 2000-es évek közepéről), ugyanis a stúdió már nem volt valami jó anyagi helyzetben. Viszont ekkor létrejött a Final Fantasy, és minden megváltozott…
Forrás: PCGamer