Bár Bruce Nesmith nem dolgozik a Bethesda Game Studiosnál (BGS), ő eléggé közel volt a tűzhöz, és így nagy rálátása van arra, hogy mi is történik Todd Howard stúdióján belül.
Nesmith a VideoGamernek adott interjújában védte meg a BGS döntését, miszerint a stúdió kitart a Creation Engine-nél, miközben egyre többen az Unreal Engine 5-re váltottak. (Pár példa: BioWare, CD Projekt, illetve a Halo Studios…) A Creation Engine licenszet middleware-en alapul az Unrealhoz hasonlóan. A Bethesda korábban a Gamebryoval hozta létre a The Elder Scrolls III: Morrowindet és a The Elder Scrolls IV: Obliviont, majd a Fallout 3-at (az Obsidian Entertainment is ezt használta a Fallout: New Vegas alatt), majd a Creation Engine a The Elder Scrolls V: Skyrimet, a Fallout 4-et, a Fallout 76-ot és a Starfieldet is futtatta (a régi alapokon). A Gamebase, a Gamebryo fejlesztői kb. 2012-ben álltak le, ugyanis ekkor kapta az engine az utolsó frissítését. A BGS ezt a hagyatékot viszi tovább.
A régi technológia hibákhoz, egyszerűsítéshez vezethet, és így ezek a bajok tovább tudnak gyűrűzni. Nesmith szerint ezért fontolhatja meg a Bethesda is az engine-cserét, de nem lát erre sok esélyt: „Vannak olyan részei a Gamebryonak, amelyekről nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy a Bethesda már nem tudja lefordítani, mert az eredeti forráskód egyszerűen már nem fordítható le. Csak a lefordított dolgokat kell úgy használni, ahogy vannak. Az engine-ről vitatkozunk, vitatkozzunk a játékról. Nem a játékmotor a lényeg, az engine magát a játékot szolgálja. Mindketten tudnánk száz pocsék játékot mondani, amiben Unreal Engine-t használtak. Ez az Unreal hibája? Nem!
A Creation Engine-t folyamatosan finomították, frissítették és tökéletesítették, hogy pontosan olyan játékokat készítsen, amilyeneket a Bethesda készít. Egy-két évnyi technikai munkára lenne szükség ahhoz, hogy csak átálljanak erről az Unreal Engine-re, és ezen túl még több munkára lenne szükség a motor hangolásához, a játék hangolásához, a benne való munkához. A motor a játék szolgálatában áll. Jó a játék? Nem érdekel, hogy milyen a motor. A játék jó! Játsszunk a játékkal,” mondta Nesmith.
De már ideje lenne váltani, nem?
Forrás: PCGamer, VideoGamer