Az Aspyr részletesen bemutatta és elmagyarázta, hogy miket módosítottak a két Legacy of Kain: Soul Reaver remasterelt verziójában.
A Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered minden egyes bossharca úgy van megtervezve, hogy kihívást jelentsen a játékos számára Raziel képességeinek elsajátítása. A karaktermodellekkel az volt a fejlesztők célja, hogy a lehető legjobban javítsák a textúrákat, miközben gondoskodtak arról, hogy azok beleolvadjanak az apokaliptikus világba. Melchiah az első Kain hadnagyai közül, akit Razielnek le kell győznie. Ez a csata a nekropoliszban zajlik, ahol Melchiah üldözi Razielt, miközben átlép a kapukon, így a spektrális birodalom már nem biztonságos. Használjuk ki stratégiailag a környezetet, hogy felfedjük Melchiah sebezhetőségét, és használjuk ellene a saját eszközeit. Melchiah teljes textúrafelújítást kapott sötétebb bőrrel és nyálkásabb testérzettel. A csontok és a csontvázak leképezése mostantól valósághűbb és véresebb, a szemszínét pedig az eredeti megjelenéshez igazították.
Egy romos katedrálisban harcolunk Zephon ellen, aki egy rovarszerű lénnyé fejlődött, és összeolvadt ezzel a tornyosuló épülettel. Fel kell jutni a legmagasabb kamrákba, és önként rabságba esni, hogy szembeszállhassunk vele. Keressünk a teremben minden olyan elemi előnyt, ami segíthetne ebben a törekvésben. Zephon túlságosan telítetlen volt, ezért teljesen átfestették az arcát. A Rahab elleni csata egy elárasztott apátságban zajlik. Rahab teljesen immunis a vízre, ami Raziel számára halálos. Használjuk Raziel fürgeségét, hogy megússzuk Rahab halálos közel- és távolsági támadásait, és használd ki újonnan szerzett telekinetikus lövedékes képességét, hogy kihasználjuk Rahab rendkívüli sebezhetőségét a napfénnyel szemben. Rahab fejét átalakították, így a szemei most már vöröses fényt árasztanak, ami fenyegető külsőt kölcsönöz neki. Az agyarát is megváltoztatták, hogy vámpírszerűbben nézzen ki, és a bőrszíne is szürkébb lett. Dumah egy elhagyatott erődben várja az újraélesztést. A többi testvéréhez hasonlóan Dumah is sebezhetetlen minden támadással szemben, így Razielnek ravasznak kell lennie, és egy olyan lángba csalogatnia, amely elég erős ahhoz, hogy még a legkeményebb fémet is megolvasztja, miközben meg kell úsznia a Dumah hihetetlen ereje által okozott hatalmas földrengéseket. Dumah páncélja most sokkal koszosabb, és penész- és vérfoltok borítják (tekintve, hogy évszázadokig felnyársalva volt).
Raziel először az oszlopoknál találkozik Kainnal, ahol gyorsan kell cselekednie, és háromszor le kell csapnia Kainra, hogy megszerezze a Soul Reavert. A második találkozás a Chronoplastban van, ahol a többszintes aréna még nagyobb kihívást jelent a kitérés. Kövessük nyomon a célpont mozgását és siessünk, hogy lecsapjunk rá a Soul Reaverrel. Ha nem érjük el időben, használjuk a telekinetikus lövedéket, hogy megakadályozzuk Kaint abban, hogy bevethesse erős villámtámadását. A találkozás intenzív és drámai. Kain modelljeit mind a Soul Reaverben, mind a Soul Reaver 2-ben teljesen újra kellett tervezni a texturális problémák enyhítése érdekében. A megnövekedett poligonszám miatt fontosnak tartották, hogy a kinézetét sokkal közelebb hozzák ahhoz a Kainhez, akit az eredeti FMV-kben láthattunk, ami sokkal részletesebb volt, és többé-kevésbé megmutatta, hogy mi volt az eredeti szándék a karakterrel. Az eredeti modell az első részben ben különösen korlátozott volt, így most mindkét játékban van egy olyan Kain, amely a két cím között konzisztensnek tűnik.
A játékok eredeti verzióiban a játékosok gyakran bolyongtak Nosgoth hatalmas, kanyargós tájain, és a navigáció során nagymértékben a memóriájukra és a környezeti jelzésekre támaszkodtak. A térkép és iránytű bevezetése olyan átgondolt fejlesztést jelent, amely a modern játékmenet kényelmét ötvözi az eredeti címek által ismert felfedezői élmény megőrzésével. Az iránytű finoman a megfelelő irányba tereli a játékost anélkül, hogy konkrét részleteket adna meg arról, hogy hová menjen vagy mit tegyen legközelebb, a térkép pedig inkább referenciaeszköz mint útmutató. A játékba beépítettek egy gyűjtési nyomkövetőt is az életerővel és energiával power-upok számára, így tudhatjuk, hogy minden egyes területen belül megszereztük-e az összes gyűjthető tárgyat. Az összes fontosabb Nosgoth-funkció jelen van, és a helyszín és a játékmenet alapján pontosan össze van sűrítve. Azoknak a rajongóknak, akik úgy érezhetik, hogy ezek a kiegészítések jelentősen eltérnek az eredeti játékoktól, gondoskodtak arról, hogy az iránytű kikapcsolható legyen.
A térkép a játékmenetbeli hasznossága mellett egy csodálatos művészeti alkotás is, amelyet a fejlesztőcsapat, a közösségi tanácsadók, a művészek és a Crystal Dynamics tervezői közreműködésével hoztak létre. Tudták, hogy a pontosság a legfontosabb, ezért keményen dolgoztak, hogy az eredeti forrásanyagokból, tervezési dokumentumokból és a játék történetéből származó nyomokból merítsenek. A közösségi értékeléseket is beépítették, hogy biztosak legyenek abban, hogy semmit sem hagytak ki. Ezeknek az erőfeszítéseknek köszönhetően a térkép elég pontos ahhoz, hogy szerepeljen az új lore reader bónuszmenüjében – azonosítva minden egyes lore-bejegyzés helyét. A dizájn irányításában a Crystal Dynamics tervezői egy erősen tintás megközelítést alkalmaztak, amely gyönyörűen illeszkedik a meglévő művészethez, és lenyűgöző új módot teremt Nosgoth világának vizualizálására. A térkép és az iránytű a felfedezés üdvözlendő eszközeiként szolgálnak, biztosítva, hogy a felújított változatok egyszerre maradjanak tisztelgés a klasszikusok előtt és egy modernizált, játékosbarátabb élményt biztosítanak.
A Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered december 12-én érkezik PlayStation 5-re, Xbox Series-re, PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra, illetve Nintendo Switch-re.
Forrás: Gematsu, PlayStation Blog