A The Day Before-ral eléggé nagyot zakózó csapat nagyon szeretne egy második esélyt, de mintha nem nagyon jönne össze egyetlen próbálkozásuk sem.
A The Day Before bukása után egy közleménnyel rukkolt elő a stúdió, miszerint a következő játékukka, az Escape Factory-val megmutathatják, hogy mire képesek, és ezzel elnyerhetik a tetszésünket. Csakhogy ehhez közösségi finanszírozást igényeltek, de mintha a Kickstarter nem jött volna össze nekik. Bejelentették, hogy felfüggesztik a játékon való munkát és visszavonják a Kickstartert, így minden támogató visszakapja a pénzét. Az Fntastic nem vett fel semekkora összeget sem, így nem lesz akadálya a pénzvisszatérítésnek.
A visszatérésüket a közönség nem fogadta jól, de ennek ellenére bejelentettek egy új játékot, ami a Propnighthoz hasonló akció-horror kellékvadászat lesz. Ez volt az egyik legsikeresebb játékuk, de elvesztették a jogokat, úgyhogy lényegében újracsinálják ezt, csak most már Items néven fut a projekt. Az Fntastic szerint a közönség kérte, hogy ilyesmit csináljanak, de mivel az Escape Factory esetében is Kickstarter kellett, valószínűleg itt is ehhez folyamodhat a csapat, mert a fejlesztéshez szerintük „jelentős erőforrásokra” lesz szükségük. Emiatt is döntöttek úgy, hogy eközben mobilos projekteket is készítenek, hogy ezzel támogassák az Items költségvetését.
A Twitteres közleményükben írja is az Fntastic, hogy új Kickstartert indíthatnak, vagy más opciókat is megfontolhatnak, hogy kiadhassák az Itemset. Ez még felettébb optimistának hangzik tőlük, de ez nem jelenti automatikusan azt, hogy a közönség is jól fogadja majd a játékukat. Az Fntasticnak ugyanis fel kell ismét építenie a bizalmat a The Day Before eeményei után. Viszont itt az igazság: a közösség bizalmát idővel el lehet nyerni, de pillanatok alatt el lehet veszíteni azt. Újra visszanyerni azt pedig sokkal nehezebb lesz számukra.
Emiatt pedig ki tudja, hogy mennyi esély van az Items megjelenésére. Az Escape Factory tervei sem nagyon jutottak sehová…
Forrás: WCCFTech