Christofer Sundberg játéka már-már olyan szintet üt meg látványra, hogy ez lehetne az új Crysis (2007 végén ez a játék volt a grafikai mérce PC-n).
Sundberg új stúdiója, a Liquid Swords megosztott pár képet a Grand Theft Auto-féle nyílt világú játékáról. A látvány miatt sokan rá is kérdeztek, hogy ezek kamu screenshotok-e, de a stúdió Twitterén olvashatjuk, hogy ez mind hiteles. A játék az Unreal Engine 5-tel készül, holott az Avalanche korábban a saját engine-jét, az Apexet használta (Just Cause, Mad Max, Rage 2). Miért váltottak technológiát? Erről Fredrik Lönn, a Liquid Swords technológiai igazgatója egy közleményben mondott el többet:
Our world is building. Our city is growing. Our streets are coming to life.#Game1 #Teaser #LiquidSwords #ScreenshotFriday pic.twitter.com/bAEhNP5Mp4
— Liquid Swords (@LiquidSwords) October 25, 2024
„Történelmileg az egyedi engine-ek jelentették az előrelépést, és ezt tette az Avalanche-nál dolgozó korábbi csapatom is több mint 18 évvel ezelőtt, amikor a Just Cause első részének fejlesztése elkezdődött. A helyzet azóta megváltozott, és ma már pont az ellenkezője a helyzet. Úgy döntöttünk, hogy az Unreal Engine 5-öt választjuk. Az Unreal már bizonyított a kiváló minőségű AAA-játékok esetében, mind maga az Epic a Fortnite esetében, mind pedig más játékstúdiók világszerte, amelyek csodálatos játékokat hoznak össze vele. Az Epic a nyílt világú fejlesztés felé irányuló fejlesztésekkel teljes hozzáférést kapunk a forráskódhoz, és az integrációk más szoftverekkel és pipeline-okkal kiválóak,” írta Lönn.
2020 decemberében hozta létre a stúdiót Sundberg, aki így emlékezett vissza erre: „2020 decemberében útnak indultam, hogy változtassak a játékfejlesztés világán, amely a 90-es évek eleje óta a szakmai és szórakoztató világom volt. Szeretnék változtatni azon, hogyan készülnek a játékok, hogyan dolgoznak a csapatok, és hogyan fejlődik a kreatív folyamat. A Liquid Swords a játékfejlesztés folyamatának újrafókuszálására irányuló törekvés megvalósítása.”
2022-ben a kínai techóriások egyikétől, a NetEase-től kapott a stúdió befektetést. Sundberg szerint a NetEase a kezdetektől támogató volt, mert a cég hitt a nagy ambíciókban és a minőségközpontú megközelítésükben. De a játékról még mindig gőzünk sincs, hogy mikor, mire fog megjelenni, vagy úgy általában MI A NEVE…
Forrás: WCCFTech