A SilentPatch a Grand Theft Auto III-hoz, a Grand Theft Auto: Vice City-hez és a Grand Theft Auto: San Andreashoz is ajánlott, és most ez kapott egy nagy frissítést is.
Silent több patch kapcsán ismerhető: ő állította helyre a termékelhelyezéseket a Crazy Taxiban (és így az analóg kezelés is sokkal jobb lett), továbbá ő… „sárgásította vissza” a Deus Ex: Human Revolutiont. Mégis a PS2-es, klasszikus GTA-trilógia kapcsán ismerhetik a legtöbben. Mivel a Grand Theft Auto: San Andreas tegnap ünnepelte 20. születésnapját (bizony: 2004. október 26-án jelent meg Észak-Amerikában PS2-re!), egy nagy frissítést kapott a SilentPatch, ami ezen felül nyílt forráskódú lett.
A SilentPatch sok olyan hibát orvosol PC-n, ami nincs ott a konzolos eredetiben. Ez nem a Definitive Edition verzióknak van, hanem az eredeti hármasnak. Az új frissítéssel például megszűnik az, hogy egy autó kétszer is felrobban, ha időben kiugrunk belőle. Visszahozta azt is, amit a PS2-n láthattunk (véletlenszerűen): egyes sofőrök nem kapcsolták be a lámpákat az esőben vagy a ködben, és a járművünkön a fémdíszek már csillognak, és nem csak furcsán matt látványt biztosítanak. A stáblista megfelelő sebességgel pörög le (nagyobb felbontáson lassabb volt), és a küldetés teljesítve szöveg is rendes tempóban távozik a kijelzőnkről (ezt is a felbontáshoz kötötték).
A Grand Theft Auto III normális hajóba ülős és vezető animációkat kapott, így Claude nem süllyed bele az ülésbe (vagy az alá), a gyalogosok nem a járművünk elé, hanem az elől ugranak el, és a levágott végtagok a megfelelő modellt használják, így nem lesz egy letépett karon két kéz. Az NPC sofőrök már jobbra is fordulhatnak az egyirányú utcákban (erre nem voltak eddig képesek). A Grand Theft Auto: Vice City-ben a renderelés javult: az objektumok azon része, amit nem láthatunk, eddig felettébb hibás volt. Így például az autók ablakai, vagy Tommy nyakörvének részei hiányoztak (mert így spórolt a játék a memórián). A géppuska torkolattüze már a megfelelő irányba céloz, és a SilentPatch magába vett egy másik patchet, ami javít azon, hogy a gyalogosok és Tommy mennyit beszélnek egymással. A Grand Theft Auto: San Andreasban CJ ruhái ugyanúgy mozognak a quadon, mintha egy motoron ülne, a jetpacket a billentyűzettel is használhatjuk lebegésre (alapból Q+E). A furcsa fekete hulló pontok is megszűntek, és ezek nem UFO-k, hanem a felhőkből a textúrák nem megfelelően voltak használva (rossz részt vettek át), így már fehér minden, és hullócsillagokat láthatunk helyettük.
A SilentPatch itt érhető el, és így kell beállítani őket.
Forrás: PCGamer