Az Electronic Arts a való világban bekövetkezett szomorú események miatt nem adott engedélyt a Battlefield-cím folytatására…
Elég megosztó játéknak bizonyult a Visceral Games és az Electronic Arts 2015-ös Battlefield spin-offja, a Battlefield Hardline. Ugyanakkor tény, hogy máig van egy elég jelentős rajongótábora. Ha utóbbiak közé tartozol, akkor sajnos szomorú hírem van a számodra: ugyanis soha nem fogod látni a játék folytatását.
A Battlefield Hardline multiplayer design vezetőjével, Thaddeus Sasserrel nemrég készített interjúban a VideoGamer munkatársa, Lewis White megtudta, hogy a folytatás esélye sajna a nullához közelít.
„Azt hiszem, tudod, talán, talán van egy olyan világ, ahol ez a játék létezhetne…” – magyarázta Sasser, „de abban az időben a politikai klíma – ha emlékszel, ott van [a] fergusoni [lövöldözés] és az összes többi rossz dolog, ami történik. Ez egyszerűen… túl sok volt. Kizárt dolog volt, hogy az EA ezt megtegye…”.
„Szerettem volna levenni a Battlefield nevet az elejéről” – folytatta – „mert szerintem ez az a dolog, ami sok embert felbosszantott”.
A fergusoni gyilkosság, majd később George Floyd és a többi hasonló eset valóban a rendőri erőszak bizonyos fokú átértékeléséhez vezetett az USA-ban. Ez pedig jelentősen csökkentette egy olyan játék esetleges sikerét, mint a Hardline. Ám a megerősítés, miszerint a Battlefield Hardline nem kap folytatást, elég sok rajongót feldühített. Mert míg a játék fogadtatása a megjelenés előtt elég negatív volt, addig manapság sokan elég pozitívan vélekednek a címről.
Az r/Battlefield-en a hírt részletező Reddit-témában többen is hangot adtak csalódottságuknak a bejelentés miatt.
„Nem meglepő őszintén, a Battlefield soha nem igazán a zsarukról és rablókról szólt…” – nyilatkozta TEHYJ2006 felhasználó, ”De mégis néhány dolog a bf hardline-ban csodálatos volt”
„Istenem annyira szerettem ezt a játékot, annyira szomorú, hogy gyakorlatilag már nincsenek aktív szerverek PC-n. A pályatervezés valami különleges volt!” – válaszolta Marinesnake8.
AzureRathalos97 hasonlóan nyilatkozott: „Volt néhány innovatív és vicces ötletük. Kár, hogy a közösség egy ilyen nagy szelete nem kezelte úgy, mint a spinoffot, ami volt, mint a Bad Company-t”.
Sajnos, még ha manapság megjelenne is a Battlefield Hardline folytatása, kétlem, hogy ugyanolyan sikert aratna, mint annak idején – hiszen az eredeti játékot fejlesztő Visceral Games stúdiót még 2017-ben bezárta az EA.
Forrás: VideoGamer, Reddit