Az egyik legvitatottabb nyílt világú RPG azért létezik, mert alkotója „rosszul volt” attól, hogy nem látott valódi történelmi játékokat. A Kingdom Come: Deliverance kasszasiker lett, rendezője pedig hiszi, hogy ez a középkori történelem hű ábrázolásának köszönhető.
Kevés európai stúdió van olyan szerencsés helyzetben, hogy sikeresen megbirkózik a játékosok által támasztott elvárásokkal és kritikákkal. A 2018-as Kingdom Come: Deliverance-t készítő Warhorse Studios azonban kitűnt ebből a szempontból, hiszen a megosztó és szkeptikus vélemények ellenére is sikeresen helytállt. Az alkotó, Daniel Vavra szerint ez egy igazi „kegyelemdöfés” volt számára, mivel a nyílt világú RPG létrehozása kényszerből és abból a frusztrációból született, hogy nem talált hiteles történelmi játékot a piacon.
A Kingdom Come: Deliverance a realisztikus történelemre fókuszál
Míg sok középkori játék leginkább mitológiai és fantáziavilágokból merít ihletet, a Kingdom Come: Deliverance elhagyja a mágikus lényeket és kitalált világokat, és inkább a 15. századi Csehország valósághű ábrázolására koncentrál. Vavra szerint az „harag”, amelyet a történelmi hűség hiánya keltett benne, volt az, ami elindította ezt a projektet.
Egy nemrégiben adott interjúban a PCGamer-nek (köszönet a GamesRadar-nak), a cseh fejlesztő az ipar kezdeti ellenállásáról beszélt, amellyel szembesült, amikor egy fantasztikus lények nélküli középkori játék ötletét először bemutatta. Mint mondta, sokak számára furcsa volt egy szörnyek és természetfeletti elemek nélküli videojáték gondolata. „A Call of Duty-ban sincsenek szörnyek” – emlékeztetett Vavra, miközben az ipar történelmi játékokkal kapcsolatos konzervativizmusára utalt.
Kingdom Come: Deliverance a közönségsiker ellenére megosztó maradt
Mindazonáltal Vavra meg volt győződve arról, hogy létezik egy közönség, amelyet érdekel egy realisztikus játékélmény, és a játék sikere igazolta az elképzelését. „Nincs oka annak, hogy ne legyen sikeres, hiszen a filmekben, könyvekben és így tovább a történelmi elemek nagyon népszerűek” – mondta a fejlesztésről, amely nem kevesebb mint öt évig tartott.
Természetesen a Kingdom Come: Deliverance megjelenésekor lelkes fogadtatásra talált, és a játék több díjat és jelölést gyűjtött be az iparágban. A Warhorse Studios idén februárban bejelentette, hogy a játék 2018-as megjelenése óta több mint hatmillió példányt adtak el. Ez a siker igazolja Vavra elképzelését, és megerősíti, hogy a játékosok érdeklődnek a történelmi hűségű élmények iránt, amelyek eltérnek a fantasy sztereotípiáktól, így példát mutatva a jövőbeli hasonló játékok számára.
A Kingdom Come: Deliverance 2 „finomítottabb” lesz
A jövő év elejére várható Kingdom Come: Deliverance 2 megjelenésével Vavra és a Warhorse Studios tovább kívánják vinni ezt a víziót. A folytatás ígérete szerint „összetettebb és finomítottabb” lesz, miközben továbbra is ragaszkodnak a történelmi hűséghez és a játékmenet bővítéséhez. Vavra célja annak igazolása, hogy a videojátékokban a történetközpontú élmények helytállnak, alternatívát kínálva a fantasy világok dominanciájával szemben.
Forrás: 3djuegos