Az Assassin’s Creed több mint egy évtizede küszködik a modern idősík következetes történetmesélésével Desmond távozása óta. Az Assassin’s Creed 3 óta ez nyomja a sorozatot, és most a Ubisoft a Shadows segítségével próbál ezen változtatni.
Ha 2013 óta követed az Assassin’s Creed szériát, biztosan észrevetted, hogy a Ubisoft érdeklődése a jelenkori események következetes bemutatása iránt elhalványult. Bár igyekeztek bővíteni az Abstergo és a bérgyilkosok történetét a modern idősíkban, a Desmond búcsújával végződő harmadik rész óta a fejlesztők nem találták meg azt a közös szálat, amely összekötné a különböző korokat. Ezt a problémát pedig Marc-Alexis Coté, az Assassin’s Creed Shadows vezetője is elismeri, és elmondása szerint ez sokat ártott a sorozat narratívájának.
Spoiler figyelmeztetés: Ez a téma az Assassin’s Creed történetére utalásokat tartalmazhat.
A londoni BAFTA eseményen az Assassin’s Creed franchise vezetője, Marc-Alexis Coté visszatekintett a sorozat küzdelmeire a következetes modern narratíva fenntartása terén, miután Desmond Miles – az első játékok főszereplője, aki összefogta a történeteket – elhunyt az Assassin’s Creed 3-ban, több mint egy évtizede. Desmond a modern konfliktus középpontjában állt, a játékosokat pedig bevonta az Eden almáinak, a hatalmas erejű tárgyak megszerzéséért folytatott harcba.
Coté megemlítette, hogy Desmond távozása után a franchise nem sikerült következetesen fenntartani a modern idősík történetét. Először meghatározott főszereplő nélkül próbálkoztak, majd Layla Hassan lett a központi figura. A sorozatos megjelenések és az alkotói csapatok folyamatos váltása azonban hozzájárult ahhoz, hogy a modern narratíva egyre következetlenebb és kiszámíthatóbb lett. „Az Isu műtárgyak állandó keresése leegyszerűsítette a történetet a varázslatos ereklyék hajszájára, és háttérbe szorította a templomosok és az asszaszinok közötti alapvető konfliktust” – mondta Coté.
A műtárgyakra való állandó összpontosítás és a modern narratíva mélységének elvesztése miatt a játékosok és kritikusok egyaránt úgy érezték, hogy ez a történetvonal másodlagos lett az Assassin’s Creed élményében. Coté szerint ez a struktúra megnehezítette az új játékosok számára a sorozatba való bekapcsolódást, mivel a modern történet inkább mellékküldetésnek tűnt, mint központi elemnek. „Az utóbbi évek egyik legerősebb kritikája az volt, hogy a modern narratíva sokkal inkább mellékszálnak érződött, mint központi elemnek” – magyarázta.
Az Assassin’s Creed Shadows célja, hogy visszahozza a modern történetet
Az Assassin’s Creed Shadows közelgő megjelenésével Coté elmondta, hogy a Ubisoft azt tervezi, hogy új egyensúlyt teremt a történelmi és a modern narratíva között, egy egységes indítási platformot használva, ami megkönnyíti a két szál összekapcsolását. „Szeretnénk visszahozni a történelmet a középpontba, és azt szeretnénk, hogy a modern narratíva inkább kiegészítse a történelmi utazást, mintsem elnyomja azt” – nyilatkozta. Ezzel az új iránnyal a modern történet olyan témákat fog vizsgálni, mint az emlékezet, identitás, valamint hogy a múlt hogyan formálja a jelent, olyan kortárs kérdéseket is érintve, mint a szabadság és irányítás közötti harc és a tudás hatalma.
A sorozat így arra törekszik, hogy újra vonzóvá tegye magát azáltal, hogy ismét hangsúlyozza a múlt és jelen közötti kontrasztot. Coté megjegyezte, hogy az Assassin’s Creed Shadows lefekteti ennek a narratív fejlődésnek az alapjait, amely szerinte a következő évek során fog kibontakozni. Míg a Ubisoft még nem fedte fel az új irány minden részletét, a rajongók közössége kíváncsian várja egy szilárd modern történet esetleges visszatérését, amely Desmond Miles korszakát idézheti fel.
Forrás: 3djuegos