Kissé bizarr azt látni a játékiparban terjeszkedni kívánó Netflixtől, hogy szinte azonnal a generatív (tartalomalkotásra képes) mesterséges intelligenciába fektet be, miután egy stúdió ajtajára lakatot tett!
A Netflixnek volt egy AAA stúdiója Los Angelesben, amit az Overwatch korábbi felelős producere, Chacko Sonny vezetett. Ezt bezárta a cég, hogy „felgyorsítsa a fejlesztés sebességét, és olyan igazán újszerű játékélményeket tesz lehetővé, amelyek meglepik, gyönyörködtetik és inspirálják a játékosokat”. Egyrészt ez PR-duma, másrészt pedig felettébb nagy arcul rúgásnak hat azoknak, akik érintettek voltak a leépítésekben…
Mike Verdu, a játékok generatív mesterséges intelligenciájáért felelős Netflix-alelnöke a LinkedInen így magyarázta meg, hogy a cég miért fordult az MI felé: „Azt hiszem, a 90-es évek óta nem voltam ennyire izgatott egy lehetőség miatt ebben az iparágban, amikor néhány havonta egy új játék jelent meg, ami újradefiniálta a lehetőségeket. Hihetetlen időszak volt a játékkészítés, hiszen a tehetséges alkotók mindannyiunknak megmutatták, milyen a jövő. És képzeljétek, visszatértünk a korlátlannak tűnő lehetőségek és az innováció gyors ütemének azon napjaihoz, amelyek néhány havonta észbontó meglepetéseket tartogattak a játékosok számára.
Ne törődjetek a médiában megjelenő tájékozatlan találgatásokkal a Netflix Games változásairól. Amit az elmúlt hónapokban láttál, az valójában egy tervezett átmenet volt. Én az MI-vel kapcsolatban a kreatív tehetségeket a középpontba helyező, a mesterséges intelligenciát katalizátorként és gyorsítóként használó, az alkotókra összpontosító jövőképre összpontosítok. Az MI lehetővé teszi a nagy játékcsapatok számára, hogy sokkal gyorsabban haladjanak, és új képességek szinte elképzelhetetlen gyűjteményét adja a kisebb játékcsapatokban dolgozó fejlesztők kezébe,” írta Verdu.
Manapság még fel lehet ismerni, ha artworkök esetében használnak generatív MI-t. Ha ránézünk egy képre, fel lehet ismerni, hogy a mesterséges intelligencia műve, nem pedig egy emberé. Ez vagy a furcsa kezek, vagy az azonos arc alapján fedezhető fel. Viszont akármi is lesz, 35-en így is elvesztették az állásukat.
Vajon miképp alkalmazza a Netflix majd a technológiát?