A francia kiadó most már a bíróságon kell, hogy védje magát, miután az első The Crew teljesen játszhatatlanná vált.
Két kaliforniai játékos perelte be a Ubisoftot. Erről a Polygon számolt be. A páros szerint a francia kiadó megsérti a kaliforniai fogyasztóvédelmi törvényeket. A csoportos kereset elérése a cél, és azt szeretné a két magánszemély elérni, hogy anyagilag kártérítést kapjanak az érintett játékosok. A keresetben kitértek arra is, hogy korábban a Ubisoft lelőtte az offline játszható játékok online szervereit (Assassin’s Creed II, Assassin’s Creed III), miközben azok továbbra is elérhetőek és játszhatóak maradtak. Ezt a példát követhették volna a The Crew-val is.
„A Ubisoft becsapta a fogyasztókat azzal, hogy azt mondta nekik, hogy játékot vásárolnak, holott valójában csak egy korlátozott licencet béreltek egy játékhoz való hozzáféréshez, amelyet az alperesek saját nemeslelkűségükből fenntartanak. A termék csomagolása hamisan azt állította, hogy maga a The Crew a fogyasztók által megvásárolható fizikai lemezekre vagy a fogyasztók által a letöltésért fizetendő digitális fájlokra volt kódolva, holott a fogyasztók által fizetett fizikai lemezek és letöltött fájlok valójában inkább egy olyan kulcshoz hasonlítottak, amellyel kinyithatták ennek a távoli szervernek a kapuit, amelyet az alperesek egy napon úgy dönthetnek, hogy nem tartanak fenn,” írja a kereset.
Tavaly decemberben döntött úgy a Ubisoft, hogy a The Crew-ot leveszi a digitális boltok kínálatából, majd megerősítette, hogy a kötelező szerverkapcsolatot igénylő játék március 31-étől teljesen játszhatatlanná válik. Az indoklásukban kitértek a szerverinfrastruktúrára és a licenszelési akadályokra is. Persze a fogadtatás nem volt valami pozitív, és emiatt nem csoda, hogy a Ubisoft a The Crew 2 és a The Crew Motorfest esetében megvalósítja az offline módot.
Érthető a peres eljárás kezdeményezése a Ubisoft ellen, mert amikor a The Crew 2014-ben megjelent, senki sem számított arra, hogy egyszer teljesen elérhetetlenné válik a játék. Ez nem egy MMO volt.