Strauss Zelnick egy kissé filozofikus kedvében lehetett a kiadó negyedéves pénzügyi jelentése során, mert furcsa hasonlattal élt…
Semmi sem tart örökké, és ezt Zelnick is tudja, habár pont ő volt az, aki alatt már több mint 205 millió Grand Theft Auto értékesítés történt. Ezzel a franchise az egyik legnagyobb és legkonzisztensebb sikersorozata: sikeres epizódot sikeres epizód követ. Ennek ellenére hiába a Grand Theft Auto és a Red Dead Redemption kapcsán ismert a Rockstar (a Take-Two egyik leányvállalata), ő már arra készül, hogy a jövőben ez a két IP nem lesz akkora behemót mint most…
„Tudjuk, hogy ha kiadunk egy folytatást, az kisebb kockázatot jelent mint az új szellemi tulajdon, de minden leépül. És bár a legtöbb franchise folytatásunk általában jobban teljesít mint az előző kiadás (és erre nagyon büszkék vagyunk, mert ez nem szokványos az iparágban), de az igazság az, hogy van ez a dolog, amit úgy hívnak, hogy hanyatlás és entrópia. Ez a fizika, az emberi élet és minden, ami a Földön létezik, jellemzője. És így végső soron minden elpusztul, beleértve a slágereket is.
Ha tehát nem próbálkozunk új dolgokkal és nem készítünk új IP-ket, akkor ha azt mondjuk, hogy a babérjainkon pihenünk, akkor ez még alábecsüljük a helyzetet. Azt kockáztatjuk, hogy elégetjük a bútorokat, hogy fűtsük a házat, és ennek nem lesz jó vége. Ha nem lettünk volna hajlandóak új szellemi tulajdont létrehozni, amikor 18 évvel ezelőtt megjelentünk itt, amikor a vállalkozás kockázati profilja sokkal nagyobb volt mint ma, nos, akkor ma egyikünk sem ülne itt, és Önök sem hallgatnák ezt a hívást. Ez egyszerűen tény,” mondta Zelnick.
A Take-Two-nak vannak más IP-i is: a Civilization, a Borderlands, a BioShock és a Mafia is ezek közé tartozik, és ezek közül az utóbbi kettő éppen attól a leépüléstől küszködik, amire Zelnick utalt. De az új IP-k közül meg lehet említeni a Judast, amin épp a BioShock-alkotó Ken Levine dolgozik a Ghost Story Gamesnél.
Csakhogy eközben a Take-Two eladta az indie címekre támaszkodó Private Divisiont…