A Raven Software egy lépéssel tovább akarta vinni a Marvel szuperhősös videójátékokat, és az akció helyett az RPG-k világát választotta.
Vannak olyan címek, amelyek a feledés homályába vesznek annak ellenére, hogy sok játékos őriz róluk kellemes emlékeket. Azok számára, akik már jóval azelőtt rajongtak a harisnyás szuperhősökért, hogy a Marvel Cinematic Universe elindult volna, az X-Men Legends PS2-n, GameCube-on és Xboxon biztosan ezek közé tartozik.
A Raven Software-t valószínűleg senkinek sem kell bemutatni. Olyan játékokat köszönhetünk nekik, mint a Heretic- és Hexen-szériák, a Soldier of Fortune vagy a Jedi Knight-játékok. Az ékszer, amivel a stúdió a konzolos útját kezdte, nem csak egy remek couch co-op lett, hanem megmutatta, hogy más szuperhősös játékok is lehetségesek. Kiderült, hogy az agyatlanabb, popcornosabb akciót félretéve kiváló RPG-t lehet felépíteni ezen karakterek köré.
Marvel Final Fantasy-játék, X-Men köntösben?!
Az X-Men Legends nem csak a későbbi Marvel: Ultimate Alliance franchise magja volt. A fejlesztők eredeti terve roppant szokatlan volt a 2000-es évek elején. Egy olyan Final Fantasy-klónt képzeltek el, amelynek főszereplője Wolverine lett volna.
Pontosan így kezdődött a fejlesztése. Igaz, végül valami olyasmi lett belőle, ami közelebb állt a Diablóhoz, mint a fordulóalapú harcászathoz, a történet, hogy hogyan jutott el odáig, és hogyan befolyásolt mindent, ami utána jött szuperhősökkel a főszerepben, legalább annyira érdekes.
Az X-Men Legends végül éppen húsz éve, 2004 őszén jelent meg PlayStation 2, GameCube és Xbox konzolokra. Ennek apropójából összegyűjtöttünk néhány retrospektív videót az alábbiakban mindazoknak, akiknek sikerült felkelteni az érdeklődését, vagy egyszerűen csak – hozzánk hasonlóan – szívesen nosztalgiáznak egy régi kedvenc kapcsán…