A Financial Times szerint sem a Nintendo, sem a PlayStation nem tud majd előrukkolni igazán izgalmas címekkel a karácsonyi szezonra…
A Sony már az év elején közölte: 2024 „aszályos” év lesz a cég számára, saját nagy kiadványok nélkül, és egy olyan naptárral, amely tele van third party-játékokkal, amelyek csak az IP-ik tulajdonjogával rendelkeznek. Ez azonban nem kizárólag a PlayStation-családot érinti. Hiszen a Nintendo is kemény év végének néz elébe. Annak ellenére, hogy a karácsony a termékeladások szempontjából kulcsfontosságú időszak, mindkét vállalat úgy közelít az ünnepi szezonhoz, hogy a tömegfogyasztók számára kevés a kínálat, ami az elemzők szerint „sivár ünnepi szezont” vetít előre. Mindeközben az Xbox két saját AAA-játékkal zárja az évet.
Míg a Sony nemrég mutatta be a PlayStation 5 Pro-t, amelynek bevezetési árát egyöntetű elutasítás fogadta, addig a Nintendo csökkentette a Switch eladási várakozásait, mivel a hét éve a piacon lévő modell már nem fogy úgy, mint régen.
A Financial Times szerint ugyanis a Nintendo konzoljainak életciklusa túljutott a zenitjén. Így a japán cég helyzete bonyolult. A Switch a maga részéről a 146 millió eladott példányszámmal elért sikere ellenére a nyolcadik életévében jár, és a váltótípus bejelentése már itt lehet a sarkon. Eközben a PS5 több mint 65 millió eladott darabbal még mindig küzd, hogy megelőzze elődjét, a PS4-et az eladások tekintetében. Ez, valamint az, hogy az iparág általánosságban a hegemón stúdiók projektjeitől a diverzifikáltabb megjelenések irányába történő átmenet időszakát éli, mindkét konzol esetében ront az év végi kilátásokon.
Idén nem lesznek Nintendo és PlayStation játékok a fa alatt?!
A videójáték-megjelenések tekintetében a helyzet hasonlóan sivár. Nincsenek olyan nagy címek, amelyek az ünnepi hardvereladásokat felpörgetnék. A legtöbb játék mindkét cégtől, amely a szezonban reflektorfénybe kerül, az elmúlt fél év megjelenései, mint például a Black Myth: Wukong, az Echoes of Wisdom vagy a Final Fantasy VII Rebirth. Eközben sok fejlesztő félreteszi a projektjeit, várva a 2025-ös évet, amely – ahogy azt a PlayStation a múlt héten megerősítette – a régi japán stratégia kezdetét jelenti, miszerint a nagy projektek éves ritmusban jelennek meg, ami idén még nem volt jellemző.
Emellett a hagyományos konzolok magas gyártási költségei is befolyásolják a piaci dinamikát, ahol a kereslet elérte a határt.
Ennek ellenére a Sony úgy döntött, hogy olyan prémium terméket dob piacra, mint a PS5 Pro, amely a játékosok egy nagyon szűk rétegét célozza meg, és a közösség részéről ellenérzéseket váltott ki. Ez a „ragadozó árképzési” megközelítés a „magas árrés fenntartását célozza egy telített piacon” – teszi hozzá Robin Zhu a Bernstein elemzőcégtől. „Elég borús az idei év. Nehéz lenne elképzelni olyan ünnepi szezont, amely kevésbé izgalmas, mint az idei” – mondta Gareth Sutcliffe, az Enders Analysis vezetője.
Úgy tűnik, a Nintendo kihagyja a klasszikus „generációs” ugrást a korábbi játékok vonatkozásában. A vállalat megerősítette, hogy az új konzol kompatibilis lesz a meglévő Switch-játékokkal, ami megkönnyítheti a sikeres átállást, ha az ár megfelelő lesz. Akárhogy is lesz, a konzolok jövőjét érintő kérdőjel attól függ majd, hogy a játékosok hogyan fogadják ezeket az új termékeket, és hogyan alkalmazkodnak az egyre inkább előfizetés-központú környezethez.
Forrás: Financial Times