A Rockstar új nyílt világa a GTA VI képében egyre közelebb kerül, így itt az ideje, hogy beszéljünk az egyik főszereplőről: a térképről.
A Grand Theft Auto „hősei”, az ellenségek vagy akár a járművek mellett van még egy főszereplő a széria játékaiban, ez pedig nem más, mint a térkép. Számtalan órát áldozunk a felderítésére és könnyen a szívünkhöz nő anélkül, hogy észrevennénk. Mindez nyilván a GTA VI esetében is így lesz, függetlenül attól, hogy mikor jelenik meg. A nagy vita minden új GTA-nál mindig az, hogy „mekkora a térkép?” Nem meglepő, hiszen a Rockstar játékainak nagy területre van szükségük ahhoz, hogy kellően sokféle történetet tudjanak elmesélni. Ez pedig lehetővé teszi, hogy a küldetések változatosak legyenek.
Az új GTA-ról nemrég jelent meg az interneten néhány kiszivárgás, de ezekről most nem beszélünk, mert a játék fejlesztésének korai szakaszára utalnak. Ami lényeges, az az, amit Jason Schreier, a játékipar egyik legelismertebb újságírója mondott.
Vice Citybe megyünk, legalábbis úgy tűnik
Schreier 2022 júliusában és azon a médiumon keresztül, amelynek dolgozik, a Bloomberg gazdasági portálon, több érdekes dolgot is elhintett a GTA VI térképével kapcsolatban. A leglényegesebb az a megerősítés, hogy az új város nem más lesz, mint a Miami-ihlette Vice City. Ezt pedig nemrég ismét megerősítették.
Vice City a város nevét viselő Grand Theft Auto-játékban mutatkozott be. (Illetve, a 2D-s változata az eredeti, 1997-es GTA-ban.) A térkép a 2002-es kiadásban egy pár hosszúkás szigetre korlátozódott, amelyeket több híd kötött össze. A becslések szerint körülbelül 5,62 négyzetkilométeres volt. Összehasonlításképpen a GTA V-ben szereplő Los Santos 48,15 négyzetkilométeres.
Még ha vissza is térünk Vice Cityhez, a térképnek a mérettől kezdve radikális változáson kell átesnie. Nem feltétlenül exponenciális növekedésre van szükség annak ellenére, hogy két generációnyi távolság választja el a GTA V és a GTA VI megjelenését. A két évtizeddel ezelőtti címhez képest viszont mindenképpen növekedésre van szükség.
A GTA VI burjánzó városa a Cayo Perico-t idézheti?!
Tulajdonképpen ez történt a GTA: San Andreas és a GTA V esetében is. Lehet, hogy ugyanaz a város, de a valóság az, hogy a két térképnek kevés köze van egymáshoz. Az ikonikus helyszínek megmaradtak, de Blaine megye hatalmas vidéki környezetét, sőt, új városrészeket is hozzáadnak.
A GTA V ambiciózus küldetéseihez kellett hely a repülőgépeknek, az igazán gyors autóknak és olyan dolgoknak, mint az autópályák vagy egyenesen hegyek, hogy mindenféle környezetet bemutassanak. Remélhetőleg ez a GTA VI esetében is megtörténik. Ugyanakkor Stephen Totilo újságíró figyelmeztetett minket az esetleges megszorításokra: „Egy, a Rockstaron belüli aktuális ügyeket ismerő forrás azt mondta nekem, hogy volt idő, amikor a GTA VI három várost és négy főszereplőt tartalmazott […] Tetszik, amit Jason mond a történetében: egy város, két főszereplő és bővítési tervek”.
Bár nem ennyire hangsúlyosan, de ez már a GTA V esetében is megtörtént. A GTA Online Cayo Perico bővítésével eljutottunk egy szigetre, amelyet a valódi Norman’s Cay szigete (a Bahamákon) ihletett, ahol egy kartellre lehetett előretolt csapást mérni. A helyszín hangulatában is szolgálhat némi inspirációval a floridai-karibi hangulathoz, amit a hatodik rész megjelenít majd.
Remélhetőleg a GTA VI-tal érkező új GTA Online-nal a bővítések még hangsúlyosabbak lesznek a térképek méretét tekintve. Ez jó hír lenne a Rockstar számára, Jason Schreier pedig már tavaly nyáron említett ilyen irányú terveket.
As noted in the @axios Gaming newsletter, a source familiar with Rockstar had told me GTA VI was at one point planned to have three cities and four protagonists.
(I like the sound of @jasonschreier's report: one city, two protagonists, plans to expand)https://t.co/WUZoMXJ9tI pic.twitter.com/jnff46KqBP
— Stephen Totilo (@stephentotilo) July 29, 2022