20 éve, hogy megjelent a Half-Life 2, és ezt az Nvidia eléggé megünnepli, ugyanis nem csak egy nyereményjátékot indított, hanem a játékból egy RTX-es verzió is készül.
A Twitteren fut éppen az Nvidia nyereményjátéka egy exkluzív GeForce RTX 4080 Super videókártyáért, ami Half-Life 2-es dizájnt kapott, és természetesen Gordon Freeman is látható rajta. A nyereményjátékban úgy lehet részt venni, hogy likeoljuk a tweetet, illetve válaszként annyit írunk, hogy #HalfLife2RTX. Csak egyetlen videókártya van, úgyhogy emiatt hatványozottabban sokan fognak pályázni rá.
A videókártya, ami Amerikában 1000 dollárért (erre minimum 400 ezer forintért) volt megvásárolható a megjelenésekor, 16 GB GDDR6X VRAM-ot és 10240 CUDA magot tartalmaz, és 1440p-n vagy akár 4K-n is remekül meg tudja állni a helyét. A DLSS 3 és a képkocka-generálás támogatása még inkább javítani tud a teljesítményen, ha esetleg kimaxolt grafikán játszanánk 4K felbontáson.
Új videót is kaptunk a Half-Life 2 RTX-ből, amin az Orbifold Studios dolgozik. Ez egy remaster projekt, ami igénybe veszi az Nvidia RTX Remix technológiáját, és még a Valve is áldását adta rá (így Gabe Newellék nem fogják eltüntetni az internetről). A videó sajnos nem ad információt arról, hogy mikor játszhatjuk majd a sugárkövetéssel feltuningolt Half-Life 2-t, ugyanis a fejlesztők is kimondtak, hogy sok assetet kell remasterelniük, és bár már több mint 100-an már hozzájárultak, még mindig keresnek embereket…
„A Half-Life 2 a kedvenc játékom. Már több mint 20 éve játszom vele. Az egész játék tele van emlékezetes élményekkel: amikor először szállsz le a vonatról, és amikor felsétálsz a peronra, és látod, hogy Dr. Breen megjelenik a feletted lévő óriási képernyőn. A játékmenet és a történetmesélés még mindig hihetetlenül jól megállja a helyét, de mi csak azt az áhítatot akartuk visszaadni, amit 20 évvel ezelőtt éreztünk, amikor először játszottunk vele.
Az RTX Remix a remasterelési folyamatunk lényege. Az eredeti motornak nagyon kemény korlátai vannak. A Half-Life 2 RTX-ben teljes mértékben sugárkövetéses tükröződések és törések vannak a vízen és az üvegen, valamint volumetrikus köd, menő megvilágítással és árnyékokkal. Tényleg teljes 3D-s részletességgel, önárnyékolással és tükröződéssel, és ez elég lenyűgözően néz ki,” mondja a videóban Wormslayer, a projekt vezetője.
Csak kérdés, hogy mikor számíthatunk rá…
Forrás: WCCFTech