A STALKER 2 alkotói feloldották annak a Steam-játékosnak a kitiltását, aki „hazugsággal” vádolta őket a PC-s követelmények kapcsán. A felhasználót azért tiltották le, mert felhívta a figyelmet a minimális és ajánlott konfigurációk listájában lévő hibára.
A hosszú fejlesztési évek és az ukrajnai háború által okozott rengeteg probléma után elmondhatjuk, hogy a STALKER 2 megjelenése már tényleg a küszöbön áll. A játék november 20-án debütál, és az alkotók az utolsó simításokat végzik a régóta várt akció-túlélő lövöldözős kalandjukon. Azonban ezek az erőfeszítések részben egy váratlan tűz eloltására irányultak: egy Steam-játékost azért tiltottak le, mert felhívta a figyelmet a minimális és ajánlott PC-s követelmények listájának hibájára.
Az eset gyorsan felkapott lett a játékosok között, és kritikák özönét váltotta ki a GSC Game World irányába. Pontosabban, egy játékost azért tiltottak le, mert hosszú bejegyzést írt (RTcore a Redditen keresztül), amelyben kifejtette: „A hivatalos táblázat ERRŐL SEMMIT SEM MOND, de Mol1t, a közösségi menedzser, konkrétan ezt válaszolta valakinek a hivatalos Discordon. ‘Ahhoz, hogy a megadott PC-s specifikációkon hasonló teljesítményt érj el, TSR felskálázási technológiát kell használnod a minimális beállításokhoz. Ahhoz, hogy a megadott teljesítményt elérd közepes, magas és epikus beállításnál, DLSS-t, TSR-t és hasonlókat kell használnod.’”
Aki nem érti, mit jelent ez: ha a hivatalos táblázat azt mondja, hogy a 2070 Super kártyád képes lesz 1080p@60FPS teljesítményre közepes beállítások mellett, ez azt jelenti, hogy DLSS/FSR használatára lesz szükség ahhoz, hogy a géped elérje ezt, folytatta a játékos. „Ez egyenesen hazugság, mert az olyan felskálázási technológiák, mint a DLSS és az FSR, valójában alacsonyabb felbontásban renderelik a játékot, majd mesterséges intelligenciát használnak arra, hogy egy alacsonyabb képminőséget állítsanak elő, ami rosszabb, mint a natív felbontás. Az FSR/DLSS 1080p-nél 480p-720p-900p tartományban renderel, a választott minőségi beállítástól függően.”
A lényeg, hogy hazudtak. Elhitették az emberekkel, hogy a gépük képes lesz bizonyos beállításokkal és felbontásokkal futtatni a játékot, miközben ez csak az Unreal Engine 5 újabb hibás megvalósítása. Töröljétek az előrendeléseiteket, és ne hagyjátok, hogy egyetlen cég se nevessen ki benneteket, és lopja el a pénzeteket hazugságokkal, zárta a játékos. A GSC Game World moderátorai erre azonnal kitiltották, arra hivatkozva, hogy a felhasználó „hamis információkat terjesztett a cégről.” Ez a közösség heves kritikáját váltotta ki a vállalattal szemben.
A moderátor „hibázott” a tiltás során
A GSC Game World azonban gyorsan lépett. Jelenleg a játékos tiltását már feloldották, és elismerték, hogy a moderátor hibázott. A stúdió az X-en keresztül a Pirat_Nation fióknak küldött üzenetében bocsánatot kért: „Nagyon sajnáljuk ezt az esetet. Egy új moderátorunk hajtotta végre ezt a tiltást. Hibázott. A megjelenés előtt bővítettük a moderátorcsapatunkat, hogy segítsenek, de ez nem mentesít minket a felelősség alól. Mostanra feloldottuk a tiltást.” A stúdió emellett frissítette a STALKER 2 Steam-listáját, hogy további információkat nyújtson a felskálázási technológiák használatáról a minimális és ajánlott PC-követelmények táblázatának összeállításakor.
Forrás: 3djuegos