A PlayStation 5 Pro-t támogató címek egyike elgondolkodtathatja a fejlesztőket arról, hogy esetleg tényleg érdemes-e a 8K felbontáson elgondolkodni…
Ez azért nem olyan gyakori még, ugyanis még a 4K-s kijelzők sem terjedtek el olyan nagy mértékben, így ahhoz képest a 8K felbontás (7680 x 4320, ami a 4K pixelszámának négyszerese) már megvalósult a PlayStation 5 Pro-n, ugyanis a No Man’s Sky ezt felmutatja. A Digital Foundry szerkesztői is megvizsgálták a Hello Games kitartóan (és ingyenesen!) frissített játékának PlayStation 5 Pro patchét, és ők is elismerően nyilatkoztak arról, amit Sean Murray és csapata megvalósított a Sony félgenerációs konzolfrissítésén.
A PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) felskálázó segítségével kb. 2700p natív febontásról felskáláz 8K-ra, és még mozgás közben is lenyűgöző marad a képminőség. Ez is megerősíti, hogy a magasabb natív felbontás jobb felskálázási eredményeket biztosít. A játékon belüli menüket ne vegyük figyelembe. Azon túl a frame rate 8K-n stabilan 30 FPS, így abszolút játszható még ezen a felbontáson is a No Man’s Sky, amelynek nagy kontrasztja és stílusos vizuális stílusa a nagy kilátásokkal abszolút jól illik a 8K-hoz, így ennek első komoly hírnökének is tekinthetjük.
Ennek ellenére nem véletlenül írtuk néhány napja, hogy a Sony által belengetett 45%-os plusz teljesítmény nem mindenhol van jelen. Tény, hogy a No Man’s Sky mellett a God of War: Ragnarök és a Final Fantasy VII Rebirth is jóll fut a PlayStation 5 Pro-n, nem minden cím fog jól futni egy, a konzolra tervezett patch nélkül. Ha egy játék nem kap PlayStation 5 Pro módot, akkor a 45%-ra ne is számítsunk, hanem ennek töredéke a reális…
A mai nap folyamán szó lesz a PlayStation fekete péntekre (érdekes módon a magyar köznyelvben is az angol kifejezés, a black friday terjedt el…) vonatkozó akcióiról is. Talán így be lehet szerezni viszonylag olcsón egyet a Sony készülékeiből…
Forrás: WCCFTech