Az Xbox-vezér szerint egyre nehezebb lesz szemmel látható módon felmutatni, hogy az újgenerációs hardver mennyivel lesz szebb, több és jobb az előzőnél…
Bár a Microsoft stratégiája nem erre mutat, a redmondi techóriás a későbbiekben is fog Xbox-hardvert gyártani, de ez nem olyasmi lehet, amire a játékosok számítanak. Erről Phil Spencer a Rolling Stone-nak nyilatkozott: „Szeretjük ezeket az ügyfeleket, de az Xbox további bővítése és növekedése szempontjából a PC-ről, a felhőről és arról szól, hogy játékainkat több helyen tegyük elérhetővé.” Ennek ellenére kétségtelen, hogy lesznek később újabb konzolok és eszközök, így a Microsoft ki akarja bővíteni azt, hogy mit is jelent az Xbox (ennek eredménye lehet az a handheld is, amit prototípusként tesztelnek… és az új marketing is arról szól, hogy „ez egy Xbox”).
A félgenerációs frissítésekről (lásd PlayStation 5 Pro, ezt nemrég burkoltan leszólta Spencer!) azt mondta, hogy szerinte ilyesmire már nem nagyon van szükség, és később a Microsoft más megközelítést használhat a hardver felé (PC-s stílusban komponensen cseréje?). Egyedi értéket akarnak adni a játékosoknak és a tartaomalkotóknak egyaránt. A PlayStation 5 Pro is bizonyítja szerinte, hogy egyre kisebb pluszt tudnak az új hardverek felmutatni: kisebb grafikai és képminőségbeli ugrás van manapság mint mondjuk az Xbox>Xbox 360 váltás esetében… ezért pedig valószínűleg a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia segítségével érheti el a Microsoft a már belengetett eddigi legnagyobb generációs ugrást.
Spencer a Game File-nak adott interjújában pedig a Starfield: Shattered Space-ről nyilatkozott: „Mindig tanulunk. Todd Howard és én a Shattered Spaceről beszélgettünk. A Starfield egy olyan játék, amibe rengeteg órát fektettem, és nagyon szeretem, de volt ez a dolog, hogy az év során új funkciókat adtak hozzá, majd jött egy bővítés. Azt hiszem, a bővítéssel kapcsolatos visszajelzések egy része a következő volt, hogy több funkciót akarnak. Erre ő: „Várnunk kellett volna a buggy-k kiadásával?” És így, azt hiszem, megpróbálod összehangolni a fejlesztési erőfeszítéseket és a bővítés hatását is. És azt hiszem, mindig is egyensúlyban lesz a játék hónapról hónapra történő menedzselése.
Nem minden játékhoz készülnek bővítések. Igazából a készítőkre van bízva, hogy milyen tervük van a történeteikkel. Szerintem ez egy nagyszerű módja annak, hogy újra bevonjuk azokat a játékosokat, akik esetleg már nem játszanak. Nem szeretem az olyan bővítéseket, amelyek manipulatívak. Azt akarom, hogy egyedi nézőpontot képviseljen. Nem akarom, hogy olyan legyen, mint a harmadik szint, amit kivágtál, mielőtt elindítottad,” mondta Spencer, aki tehát nem erőlteti ezt egyik játékába sem (holott a Diablo IV-nek ott a Vessel of Hatred, a World of Warcraftnak pedig a The War Within).
Lássuk, mit hoz akkor a jövő…
Forrás: WCCFTech