A Dragon Quest 3 HD-2D Remake alkotói elképesztő nyomással néztek szembe a klasszikus JRPG újragondolása során. Masaaki Hayasaka producer elismerte, hogy ha a projekt kudarcot vall, az egész karrierjét megpecsételhette volna.
Jelenleg rengeteg játékos tér vissza az időben, hogy újra átélje a videojáték-történelem egyik legikonikusabb JRPG-jét. A Dragon Quest 3 HD-2D Remake már elérhető, és a Square Enix kiemelt figyelemmel követi az új játék fogadtatását mind az eladások, mind a kritikai értékelések tekintetében. Hiszen a projekt vezetői előtt állt a feladat, hogy újraélesszék minden idők egyik legelismertebb kalandját, ami hatalmas nyomást helyezett a fejlesztőkre.
A Team Asano producere, Masaaki Hayasaka a Famitsu magazinnak adott interjújában beszélt erről a kihívásról (via Automaton). Az Octopath Traveler 2 megjelenését követően a Square Enix gyorsan alkalmazta a HD-2D stílust klasszikus művekre, és a Dragon Quest 3 volt az egyik kaland, amelyet leginkább vissza akartak hozni. Ez a döntés a Team Asano számára kényes helyzetet teremtett. „Nyilvánvalóan tisztában voltam azzal, hogy ez egy legendás cím, így a legnagyobb nyomást az jelentette, hogy arra gondoltam: ‘Ha ez kudarcot vall, nem maradhatok az iparban. Egész életemben úgy fognak emlegetni, mint aki elrontotta egy legendás játék remake-jét’” – vallotta be a producer.
A fejlesztők ezért különös gondossággal alakították újra a Dragon Quest 3 élményét. Sőt, még egy teljesen 3D-s remake ötlete is felmerült, de ezt gyorsan elvetették. „A 3D jelentősen megváltoztatta volna az eredeti élményt. A HD-2D jobb lehetőséget kínált, mert egyensúlyba hozta a nosztalgiát és az újdonságot” – magyarázta Hayasaka. A Dragon Quest 3 HD-2D Remake tehát nem 100%-ban az 1988-as élmény másolata; a Team Asano olyan új funkciókat is beépített, mint például az akadálymentesítési fejlesztések. „A tipp funkció a mi ötletünk volt. Míg a fő koncepciónk az volt, hogy az eredeti játékmenetet a lehető legjobban megőrizzük, alaposan átdolgoztuk azokat a részeket, amelyek nehezen voltak kezelhetők vagy játszhatók” – tette hozzá.
Forrás: 3djuegos